tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Nytt år, nya tag???

Jaha då var det nytt år, igen.... Tycker det inte var längesedan det blev 2010... Men men tiden går fortare och fortare efter 25 sägs det ju.

Lite uppdatering kanske...
Julen spenderades nere hos mamma och pappa med töserna, lugnt och skönt!! I mellandagarna var barnen hos sin pappa och jag passade på att rå om mig själv lite, kan verkligen behövas ibland.  Gjorde nog inte ett enda vettigt smack de dagarna!

Nyår spenderades som vanligt i goda vänners sällskap nere i HBG. Barnen blev lämnade där och jag fick minsann kräva en kram när de kom! De hade bara tid för sina vänner Alexandra och Elias, som de saknat så! Måste verkligen bli bättre på att åka iväg över en helg... Många jag vill hälsa på ju!

Nyårsafton åt vi god mat och några vänner till var på plats. Barnen hade sååå roligt! (ja jag också givetvis!)
De hade fått WII i julklapp så det var givet att vi skulle spela.
Vi skulle bowla.... Jag som aldrig ens hållt i ett klot innan..... Men det gick över förväntan och jag vann faktiskt en runda!! Tro det eller ej!

Vi brukar åka hem den 1 jan men nää i år sa vi att vi stannar en natt till. Det var så mysigt och barnen hade så roligt. Så det gjorde vi.
På kvällen blev jag riktigt bortskämd.... Sara spolade upp ett hett bad men champagnebubbel, tände levande ljus och öppnade en breezer till mig.
Det är mys i kvadrat det!!

Vi åkte hem dagen efter och fick goa Alexandra med oss, det var skojjigt att få rå om henne ett par dagar.

Det var min jul och nyårs helg det.... Nog inte en enda sak jag hade velat göra annorlunda.

Och nu är det Onsdag och skolan och dagis har börjat igen... Sakta men säkert håller saker på att komma på plats igen. Ja rutiner och sådant tar nog lite längre tid men det ska väl gå denna gången också.

I går var min goa Malin och lilla Alice här. Alltid lika mysigt när de kommer på besök.
Vi (läs Malin) gjorde en supergod köttfärspaj som man givetvis äter alldeles för mycket av....Såååå trött jag blev sen. Man ska aldrig äta för mycket!
De åkte vid 6 tiden och jag tänkte bara lägga mig och titta lite på tv eftersom barnen lekte så bra men.... det blev inte riktgt så....
Somnade som en stock och vaknar med ett ryck.. kollar på klockan.. 20:45!!!!
WHAT! barnen hade lekt så tyst och fint jämte mig och inte bråkat en enda gång.....
Det var bara att ta tag i tandborstning och nattning...
Behöver jag tillägga att jag inte hade det minsta svårt att somna om sedan....
Jisses har nog lite sömn att ta igen......



Nu ska jag kicka Lina ur bingen och få iväg henne till dagis så man får gjort något här hemma...

Hopp å hej leverpastej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: