tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Arla morgon

Ja varför har jag blivit en sådan morgon människa? Går sällan upp senare än 6, inte ens på helger. Ja om man inte haft en krogrunda kvällen före då.
Kan vara hur trött som helst men somna om när man vaknat på morgonen går verkligen inte.
Sitter här och filosoferar och väntar på att kaffet ska bli klart.
Hela huset sover och det är helt tyst, underbart!

I går var min underbara goa Malin och Alice här, sällan vi träffas men oj vad roligt både vi och barnen har när vi ses.
Hon hade handlat med sig saker till kvällsmat och lagade sina berömda cowboybiffar med pommes!
Det var mums!
Alice är en sån "sprallehoppa" full av energi och bus. Helt enkelt underbar!
Min andra goa vän kom också med sina 2 töser så jag hade huset fullt :)
5 barn som bara sprang omkring och lekte (funderar fortfarande på om jag skulle sätta upp en skylt med "jossans dagis" på dörren haha)
Vi var trötta allihopa så efter lite våfflor som sen efterrätt var det nattning av barn och sedan i säng. Det är nog första gången vi lagt oss innan 22 när hon sover över..
Somnade som en stock!

I går innan alla kom gjorde jag en klassisk "jossan".. Jag skulle bara bädda rent i sängen men det slutade med att jag möblerade om hela vardagsrummet.... Så typiskt mig!
Men jo nu är sängen tillbaka i det hörn den stog innan och vi får väl se hur länge jag trivs med det.

Pappa körde hem grejer till min bror och jag passade på att skicka med den lilla rutchkanan till min söta lilla brorsdotter. Det var uppskattat. Fick en bild på mms på snuttan full färd med att åka kana.
Gud vad jag älskar den tösen!


Har haft en fruktansvärd migrän i ett par dagar, ljuskänslig och kräkt en massa och inga migräntabletter har hjälpt, var riktigt jävla jobbigt ett tag. Huvudvärken kom som om någon bara tryckt på en knapp liksom.  Men när jag vaknade i går morse var det lika skumt. Som om npgon tryckt på denna jävla knapp igen så försvann den. Glad men skumt...
Hoppas det dröjer länge tills den kommer tillbaka...

Kollade på det nya programmet fenomen på webben i går, riktigt jävla skumt... Jag vet inte vad jag ska tro men sedan det första programmet gick på tv och man skulle ta fram trasiga klockor (som min lilla mamma givetvis gjorde) så funkar hennes kocka...en klocka som stannat för att batteriet var slut och boetten är på tejpad och klockan allmänt sliten... Det är ca 15 år sedan den stannade! Nu har den gått i över 2 veckor.... Oförklarligt.... Skumt...
Jag vet att just denna klocka inte funkat på länge men nu gör den det...
Vet inte vad jag ska tro, om jag ska tro...
Nästa vecka ska man tydligen ha en säck potatis jämte tvn.. :O
Vaddå är den skalad när man tittar ner i den efter uris framträdande då eller??
Eller kanske rent av redan potatismos?
Jaja den som lever får se..

Nu är kaffet klart och jag ska ta och flytta in datorn till pysselrummet och se om jag möjligen kan pilla ihop lite påsk kort.. Bättre sent än aldrig säger dem ju....






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: