tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Ja ha gott folk....

Då är klockan ruskigt tidigt en tisdagsmorgon och jag hade fått sova iallafall 1,5timme till...
Men nej inte i dag..
4 små barn ligger och sover lite här och var i huset och det är alldeles tyst nu. Den som myntade uttrycket "Morgonstund har guld i mun" måste ha varit småbarnsförälder!

Hittade denna bilden på nätet och måste bara säga att den e såå vacker, tror den heter gryning med...
Den ger en behaglig känsla när man tittar på den...

Varför det ligger 4 barn och snusar här nu är för att min goda vän bor här lite tillfälligt och hon har 2 töser i samma åldrar som mina 2 ungefär så vi kör lite "storfamiljslek" ett tag framöver.
Det går förvånansvärt bra, barnen finner sig väl i att både jag och min vän säger till dem eller berömmer dem.
Så skönt att för en gångs skull ha någon att dela allt med (om än bara för en kort period).
Att komma hem och se att någon har tagit disken eller bara röjt av lite är en sällsam känsla jag inte haft på ett bra tag.
Att ha någon att laga mat till förutom mig och barnen *ler*
Ja helt enkelt prova på sambolivet ett tag igen haha...

Sen är ju jag en "ta hand om" person, jag mår bra när jag får ta hand om någon annan. Få lite bekräftelse på att jag kan göra någon glad. Det finns inget bättre än en sådan enkel sak som att ha kaffet klart när den andra vaknar.. Eller ha maten klar när denne någon kommer hem.
Att baka något som man vet blir uppskattat.

I morgon skall jag ta hand om barnen själv för min vän skall titta på ett hus hon kanske skall hyra, det är lite blandade känslor. Givetvis vill jag att hon ska bli den som får hyra det men jag måste säga att jag trivs med att ha en (eller3) inneboende.. Trots att det är väldigt trångt...

Jag är väldigt lycklig över en mycket stor sak idag också..
Har kämpat länge för att få fortsätta plugga upp mina betyg nu istället för att bara stå som arbets sökande.
Försäkringskassan och Arbetsförmedlngen har satt sig emot detta.
Av någon konstig anledning verkar det som om det är lättare för dem om jag går arbetslös än om jag faktiskt gör något (när det ändå inte finns något jobb).
Men i går fick jag beslut på att jag får den så kallade aktivitetsersättningen och kan på så sätt forstätta och förhoppningsvis få min gymnasiekompetens som jag kämpat för så länge!
En av de tunga stenar jag har på mina axlar föll!
*glad*

Jag har också fått igång en ordentlig utredning angående mina leverprover. De var ju förhöjda då jag hade gallsten förra året. Men efter operationen då de tog bort hela gallblåsan ska värdena sänkas och återg till det normala men de har de inte gjort på mig.
Så nu äntligen (bara 1,5år efter) skall de kolla upp varför de inte är normala igen.
Läkaren som tog proverna ett halvår efter operationen sa att jag måste sluta konsumera så mycket alkohol....
Hmm.. Ja för jag dricker ju verkligen en massa sprit :O
Jag talade om hur mycket och hur ofta jag dricker och då blev han nästan generad för vad hans påstående...
Känns som om mitt trassliga liv håller på att sakta men säkert lösas upp!



I går fick jag ännu en sak som fick mig att "komma tillbaka" lite.. En trevlig dam ringde, hon brukar köpa kort av mig nere hos den lokala frisersalongen.
Hon sa men vännen nu är där bara bebiskort kvar...
Hon ville ha ett 60års kort till sin vän men ett "grattis till nykomlingen" passade inte så bra.. Haha
Så snart skall jag ta min kaffekopp och flytta datorn med mig in på kontoret och fixa ett kort till henne.
Håller ju på lite med 20st inbjudningskort åt min svägerskas syster så lite har jag ju pysslat.. Men när inte orken finns så saknas även inspirationen.. Och då är det inte lätt att få till det.

Men när inbjudningarna är klara skall jag göra ett försök att producera lite påsk kort. Och kanske en del lite mer neutrala gratulations kort.

En sak som i allra högsta grad påverkat mitt goda humör är att för första gången på nästan 8 år klappar mitt hjärta lite extra när jag tänker på en speciell person......




Ett något förvirrat blogginlägg från en något förvirrad men glad småbarnsmamma.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: