tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Vanans makt är stor...

Det är inte så lång tid sedan man satt och svor över den eviga vintern med kyla och massa snö... Nu sitter man i linne igen och nästan (men bara nästan) klagar lite på värmen och insekterna...

De senaste 10 dagarna har varit mycket konstiga dagar.. Barnen har varit hos sin pappa och jag har aldrig varit utan dem mer än ett par dagar i stöten tidigare.. Många blandade känslor men mest positiva. Har haft min lilla Alva här lite då och då och det hjälpte till. Barnen hade haft jätte roligt och var nöjda, och det är ju det viktigaste.

Jag hade någon ljusblå ide om allt jag skulle hinna med att göra när jag var barnledig men man ska ALDRIG planera... så är det bara.
En mysig halsinfektion som gick över i bihåle inflamation satte stopp för det mesta av mina planer..

Dock hann jag med att måla en barnpall och få hem ett nytt skåp jag fått av en kompis iallafall.
Men det där med total vårstädning och massa besök hos kompisar jag velat göra blev inte av :(
Hoppas på en lång skön och lugn sommar så man kan göra allt det där man vill göra när det är varmt och skönt ute.

Allt det man ville hinna med till trots så hann jag ju vänja mig vid att sova ensam i sängen och bara ha mig själv att ta ansvar för... Så när mina söta små töser kom hem i går blev det ju lite av en omställning till :)
Eftersom man saknat dem så in i norden ville jag ju ha dem nära så lillan fick sova i min säng och stora tjejen på soffan.
Jag har vaknat säkert 10 gånger i natt haha... dels för att det blev så varmt med en liten kamin jämte sig och så har ju kycklingarna levt rövare... Är maten slut i skålen "pickar" de i plast bottnen på buren för att hitta mat i spånen... Det låter vill jag lova!! 3 små näbbar som frenetiskt slås emot bottnen... Ja det var bara att gå upp och ge dem mat och vatten vid halv 4 i natt...

I dag är sista lediga dagen på påsklovet och vi ska bara njuta! Ska göra ett litet försök att röjja upp på barnens rum men mer nytta blir det inte idag.

Sen är det nya tag som gäller i morgon. Jag skall få tag i papperna på de kurser jag ska läsa och ringa både min läkare och tandläkare.

hej svejs grus å gnejs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: