tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

En ny nystart??

Ja man får aldrig en andra chans att göra ett första intryck sägs det.. Vad man däremot alltid får är en chans till att börja om, rätta till sånt man gjort fel eller liknande.
Så det är vad jag tänker göra nu.. Helt enkelt börja om.

Har länge varit trött (mer eller mindre 24-7) och det börjar irritera mig.. När jag käkade vitaminer och tog en lång promenad om dagen och ett zumba pass varannan dag så orkade jag mycket mer, var på bättre humör och hade så mycket mer tålamod med barnen än vad jag har nu.
Jag vet ju var "mitt fel" ligger men ändå så är det så svårt att börja.
Har kommit fram till att jag mår som bäst när jag käkar 5ggr om dagen men bara pytte portioner, blir liksom aldrig riktigt hungrig.. Tar en vitamintablett om dagen och massa vatten..

Går min runda varje dag, den  är inte mer än ca 3km men alldeles lagom just nu. (ska ju ha någon som kollar till barnen med)
Och lägger till ett par pass zumba i veckan.
Jag är piggare och gladare på dagen och sover bättre om natten.
Skulle man sen tappa nått kilo så gör ju givetvis inte det något men jag anser att mitt mående är det viktigast för mig just nu.
Jag äter sällan fastfood men i kväll lyxade vi till det och åt en kebab. och jag drack faktiskt läsk till!
Jag tänker inte helt undvika skräpmat men iallafall kolhydraterna i möjlig mån iaf.

Känner i hela kroppen att jag vill inte gå en sommar till som en zombie.. inget som är poppis hos barnen kan jag säga!
Sen vet jag att jag har 2 kurser kvar i skolan jag vill gå, det tar ju sin energi..

Så i morgon är det jag som handlar hem vitaminer och lite goda grönsaker och frukt att ha att knapra på medans man minskar magsäcken.

Bara fundera på hur jag byter ut vår älskade pasta... Har ingen riktig aning om hur det ska gå till men barnens favorit i alla läge är ju nudlar så jag får väl käka något annat och dem får äta nudlarna antar jag...

Jaja det ska nog bli bra, bara jag blir av med den bedövande tröttheten så är jag nöjd sen.

Nu ska jag bädda ner mig och hoppas att jag får mer sömn än de 2 timmar per natt jag fått senaste veckan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: