tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Helg med min lilla sessa.....



I fredags kom min lilla sessa hit. Hon skulle för första gången stanna 2 nätter :)
Jag ska i ärlighetens namn säga att jag var lite nervös eftersom det trots allt är ganska stor skillnad på att ha en 5 ovh 7 åring och en ett åring... Men det har gått så bra!! Nu hör det ju till saken att Alva är en väldigt snäll ettåring. Men en sak har förvånat mig denna helgen... Jag gjorde som vanligt, ställde spjälsängen vid fotändan av min säng, men det hade jag kunnat låta bli... Hon bara totalvägrade ligga i den!
Första natten funkade det sådär bra, fick henne långt om länge att somna i den.. Tills Lovisa damp ner från soffan...
Oooääääääääää!!!!! Ok.. bara att ta upp henne igen.. Vi somnade om i min säng, där redan Lovisa och Lina hamnat...
Det är trångt nog när bara Lina kommer in på natten, nu låg vi 4 st i den... Behöver jag säga att jag inte sov så mycket haha..
Natten till idag lade jag henne i sängen och satte mig själv nedanför, det funkade bättre. Nu somnade hon ganska snabbt.
Men när jag borstat tänderna och lagt mig vaknade hon och ja.. det var bara att ta upp henne.. Hon kravlade direkt ner jämte mig och somnade som en sten kelandes mig på kinden.. Kan man annat än smälta!
Nu är det ju så att efter Ludde gick bort så har jag alltid kännt mig tryggare med barnen nära, och har en stor vana av att ha smått folk i sängen. Jag vaknar direkt de kravlar ifrån min arm. Men Alva har bara krypit närmare och legat och klappat på mig i sömnen... SÅÅÅ mysigt! Så jag undrar om jag ens bryr mig om att ta fram spjälsängen nästa gång.

Selma är likadan när hon sover över, brukar fråga henne om hon skall sova i spjälsängen eller jämte mig. Då svarar hon -Mä dej ossa!! Ja för Selma är jag Ossa (jossan).

Alva har verkligen börjat känna sig hemma här, hon vet precis vad man får röra och inte. Hon har sitt skåp i köket med leksaker och barnen har varit duktiga denna gången att plocka undan småsaker.
Vi skulle gått ut i går men det var inte något trevligt väder alls så vi stannade inne. Jag brukar dansa Zumba och tänkte att det kan jag väl göra även om Alva är här, hon lekte så fint med töserna. Men när jag kommit i gång var det som om hon inte alls skulle leka mer. Hon skule bara upp så var det. Försök dansa men en liten på höften, gick sådär bra kan jag meddela...
Då slog det mig att jag har en babybjörn liggandes..... så mycket för stor kan hon ju inte vara....
Sagt och gjort jag satte Alva i den på min mage och dansade på haha Måste vart en syn för gudar....
Men efter en kvart fick jag ta ur henne, hon höll på att somna..
Nu kom mina töser och ville vara med.
Så vi stog i köket och "zumbade" alla 4 haha
Alva är numera jätte bra på att vicka på höfterna och hon härmade verkligen vad dom gjprde på datorn.
Försökte filma men fick inte till det riktigt.
Det såg verkligen kul ut!
Så nu du Anna får du också börja Zumba!

Fick en liten wake upp call igår.... En god vän grattade mig i förskott på fb.. Jag fyller nämligen år på onsdag.. Har valt att förtränga det lite men ja jag fyller 30....
Jag tänker inte fira det med nån jättefest eller nått stort.. Jag vet att familjen kommer och ett par vänner och jag lovar att bjuda på tårta och kaffe men mer blir det inte.
Jag vill inte alls fylla år i år...
Har bestämt mig att jag fyller 29 i år med och det är ju inte något att fira, så det så.
Jag hoppas att jag och Malin kan gå ut i helgen, det kommer i så fall bli min födelsedags present till mig själv.

Nä nu ska jag krypa ner lite till mellan Lina och Alva och hoppas att de inte vaknar och vill gå upp nu...



Jag 30???? Hell no!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: