tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Fy fan för oväder!

I natt har det inte varit någon rolig natt! Det har blåst och stormat som bara den. Ett tag undrade jag om taket skulle g e sig iväg men nej som tur är sitter det fortfarande kvar där det ska.
Har inte vågat titta ut än, det lär väl bli en insamlingsrunda när det ljusnat. Saker som inte alls är där de ska.
När barnen somnat i går tog jag faktiskt en halv insomningstablett. Tänkte att det kan storma bäst fan det vill jag behöver få sova!



Det hade jag inte mycket för ska jag säga.
Vaknade flera gånger när det var strömavbrott och sen när lillan kom in till mig... När jag lyckats somna om ja då kommer stora tjejen med....
Bara att maka på sig och göra plats i sängen.
Det är verkligen trångt att ligga 3 st i en 140säng.... Någon som har en king size säng att undvara??

Funderar allvarligt på en om möblering igen....Saknar att ha ett eget sovrum... Men det betyder att barnen måste sova i vardagsrummet.... NO good! Får väl fundera ett tag till.. Eller helt enkelt stå ut...

I går var min bästa bror här med min lilla sessa och hälsade på lite. Mysigt!
Fikade lite och kollade lite på tradera, han har en massa Lp och Ep skivor som ska säljas.
Måste verkligen ta tag i tradera igen... Rätt praktiskt att sälja barnens för små kläder och kunna köpa in nya som passar..
Verkar ju inte som jag kan fortsätta plugga just nu ändå...

Idag skall jag till läkaren igen, hoppas hoppas att provsvaren är bättre denna gången.
I Mars skall jag in på nytt UL av levern. Gillar det inte alls...
Pratade mycket om det sist jag var hos läkaren om varför mina levervärden inte gått ner som de ska efter gallstensoperationen.. Hans personliga tanke var att jag har någon form av medfödd leverskada och att jag kommer att få leva med det resten av livet, Jihaa!!
Nej det är okej bara det är något som går att behandla...
Ska äntligen få svar på varför jag är så in i norden trött alltid också. (Hoppas jag)
Kunde tydligen finnas ett ganska klart samband mellan tröttheten och det med levern...
Haha läkaren frågade mig i början av utredningen hur mycket jag dricker.... Lite komiskt att man har leverskada när man i princip är nykterist... (ja nu är jag ju inte det men dricker ganska sällan och då inga mängder).



Jaja det visar sig på läkarbesöket i dag...
Det är mycket i mitt liv som är på fel köl just nu men min läkare sa faktiskt något som jag både blev glad över och som förvånade mig (för att det kom från en läkare) Att ta en sak i taget annars är det stor risk att allt misslyckas....
Ja men det är ju precis så jag har tänkt...  Jag är bara inte bra på att "fixa" många saker på en gång... Då skiter sig det mesta..

Nu ska jag skicka barn till skola och dagis och sen blir det andra bullar!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: