tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Inte på 4 dagar!!

Min sommar har varit jättebra men har kantats av väldigt mycket huvudvärk.. Men nu har jag inte haft det på över 4 dagar! För mig är det stort!
Har vart hostig och förkyld i en veckas tid nu och det var då min underbara pappa sa sov med öppet fönster, jag som är ganska frusen av mig sa Å nej!! Men han tjatade så visst jag provade. 2 Fönster är öppna litegrann nu och sedan dess har jag faktiskt inte ont. Nu kan jag ju absolut inte gå med på att det är det som har tagit bort huvudvärken, det är säkert något annat men faktum är att jag sover bättre. Fryser så jag har 2 täcken men sömnen har ändrats.
Jag har inte satt på några element än men tankarna på att ta upp lite ved och fixa en brasa på kvällen är lockande. Det är väl det enda jag gillar med höst och vinter just nu iallafall. Tända en brasa och mysa. Varm choklad när barnen kommit in efter en kall dag ute är också trevligt.. Men det kommer ju inte alls i närheten av min kärlek till sommaren.

För en vecka sedan var jag och töserna i Småland en helg med en mycket god vän och hennes 2 barn, jisses vad det var underbart! Skulle ha varit där en vecka tidigare i sommar men både jag och tjejerna var sjuka då så det gick inte.
Det var visserligen inte något bad väder men skogsväder var det :) Plockade massor med gula kantareller, MUMS!
Det är en helt underbar känsla där i småland, man kopplar liksom av till 500%. Inga måsten, inga saker som skall fixas utan bara koppla av. Det är det som verkligen är semester för mig. Sedan att sällskapet var av bästa sort gör bara saken ännu bättre.
Vi satt ganska många timmar och bara pratade, allvar och nonsens om vart annat.
Min vän bjöd på god mat och vi njöt i kvadrat.

Nu närmar sig hösten och man kan inte längre sitta på altanen utan en kofta på sig och det är lite dämpande, sommaren är verkligen min årstid. Saknar den redan..
Men i morgon börjar skolan igen och min stora tös skall börja tvåan. Tiden går så fort.
Lilla tjejen börjar nollan så nu skall båda åka buss.
Visst skall det bli skönt att slippa hämta och lämna på dagis men lite vemodigt är det allt.
De är hela 3 barn som skall börja nollan i år haha.. Så skolan fick lite bryderi med klassen. Nu löste det sig så att de skalll gå ihop med ettorna så det blir ju en större klass ändå men annars hade det vart toppen med en lärare på 3 elever..
Säger bara TUR att jag har min lilla sessa och lite andra bebisar jag kidnappar då och då för annars hade det inte alls vart bra. Jag är helt enkelt den personen som vill ha smått omkring mig för att trivas, så är det bara. Och finns det något bättre än kännslan när en liten somnat i famnen.. Den där speciella tryggheten som sprider sig i kroppen?  Det är absolut liknande känsla när mina töser gör så också men de är ju stora tjejer nu.

Har kommit på att jag saknar min mini dator alldeles förfärligt mycket. Har en jättebra laptop som duger mer än väl för mig men min mini som jag hade innan var speciell.. Dumma pappa som hostade kaffe i den :( Visst jag fick ut på försäkringen så jag kunde köpa denna men.. men ändå..
Så är det någon som skall göra sig av med en minidator så hojta till!

I natt sover en kusin till töserna över och ed har så kul. Man ser kanppt röken av dem :) Det blev lite sent i går kväll så lördagsmyset hanns liksom inte med. Då kom töserna på att vi väntar med lördagsgodiset till i morgon.. Duktiga tjejer!
Så idag skall de få ha lite "bio" det blir film och godis. Passar ju kanon för vädret lämnar ju mycket övrigt att önska.

Själv skall jag börja pyssla med en julkalender till en vän. Fick lite julfeeling när alla jultidningarna damp ner i brevlådan.. När jag var liten och sålde fanns där 2 olika förlag att hålla reda på nu finns det FYRA!!
Skall sätta mig och gå igenom för töserna får sälja för vars ett, det räcker!
(så japp vill någon sponsra tjejerna lite så köp en jultidning ;)  )
När Ludde var liten började jag brodera på en julkalender till honom, den blev aldrig klar.. När Lovisa kom så började jag på en ny, den blev heller inte klar.. Och samma sak med Lina.. Tänk om jag skulle försöka få klart tösernas så de kan ha dem till jul.. Nåja jag får väl iallafall göra ett försök..
Men papperspysslet lockar bra mycket mer..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: