tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Undra sa flundra.....

Om gäddan är en fisk.... Något man ofta sa när man var liten...

Visst är det underbart att vakna med huvudvärk! Så spännande.. Man riktigt känner hur "underbar" dagen kommer att bli...
Värken sitter i nacken och strålar utåt så jag har troligen legat illa på kudden... IGEN... Att man bara inte kan ligga still som man somnade, då hade det inte varit några problem..

Men säg vad en ipren inte kan trolla bort, huvudvärken går snart över och då är det vaskskåps städning som gäller!
Bror min kommer idag och ska kolla på min vattenledning i köket, har ju bara droppat sedan förra vinten. Rören frös och jag har inte kunnat fixa det själv.
Kommer kännas som lyx att kunna diska i köket istället för i duschen...

Var faktiskt ute på svamp promenad i går, hittade inte så mycket men till en svampmacka iallafall.. Fattar inte varför det inte växer mer svamp här.. Det är perfekta skogsmarker för det...
Ser precis ut som i småland (vid min väns sommarhus) där det växer svamp var man än går.

Men man ska ju vara glad för det lilla säger dom... Så jag är jätteglad för de stackars ynkliga 10 svampar vi hittade haha!

Jag har 2 problem som jag inte riktigt kan lösa...
Det ena är att stora tjejen och jag bråkar varenda morgon för att hon måste gå upp så tidigt och det andra är att jag och lilla tjejen bråkar varenda kväll när jag vill att hon ska somna i sin egen säng...
Det är rätt tröttsamt att vareviga kväll och vareviga morgon ha dessa bråk... Det tar sådan otrolig energi att man blir helt slut!
Fattar verkligen inte vad jag gör för fel?
Har nog försökt det mesta känns det som men inget funkar... (Tacksam för tips och råd!!)
Bråk bråk bråk och de blir ledsna och jag blir ledsen och frustrerad...
Ingen bra varken kväll eller morgon...
Funderar på att kolla om jag kan låna Anna Wahlgrens barnaboken av någon... Kanske syrran har den...
Funderar på om kanske man skulle kolla på ett par "nannnyavsnitt" alltid är där något som man kan ha nytta av...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: