tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Morgonstund har.. nä fan inte idag heller...

Jag är av en helt annan åsikt i dag än "margonstund har guld i mun"... Snarare Morgonstund har kol i mun.... om man nu ska förvränga ordspråk...

Barnen har varit hos sin pappa i helgen och jag skulle vart på bröllop:( Nu blev det inte så.. Jag har istället spenderat mesta tiden i sängen eller på dass... Spännande va??
Jag hoppas bara innerligt att de fick ett sagobröllpp utan dess like...
Barnens rum blev iallafall nästan färdigstädat när de var iväg och de hade haft det jätte bra.
Pappan var glad och jag var glad. Nu är vi snart framme vid ett "normalt" skillsmässo umgänge.. dvs varannan helg.

Har länge satt mig själv åt sidan för en vän har behövt mitt stöd bättre, jag måste bara lära mig att inte suga åt mig andras problem som en svamp... Jag gör nämlligen det..
Men hey.. det är jag...
Jag mår som bäst när jag är behövd, så är det bara!
Har träffat en ny vän också... fast hon känns som om det vore en kopia av mig..
Vi är så lika så det är skrämmande...
Hon är också lite "rund", långt brunt hår, hon har gjort kort (nu gör hon mest smycken) vi är av samma åsikt (hittintills)
Ja det känns helt enkelt super skumt... på ett bra sätt.
Hon är också en "problemsvamp" men där är massor med småsaker som vi är så lika på.. Visst där finns olikheter också, hon gillar vin, det gör inte jag.. Men big deal..

Jag ransakade mig själv i natt... Ja jag mår bäst när jag ställer upp för de som behöver mig och mår bäst när jag får hjälpa.. (där jag kan) Men jag måste börja tänka på mig själv..
Ska börja studera den 27 och då kan jag inte bara sätta mig själv åt sidan mer.
Måste hitta mig själv igen, få in rutiner för barnen och mig själv. Annars kommer det inte att gå..

Första steget är middags rutiner och nattnings rutiner för barnen, först när det funkar kan jag gå vidare med nästa steg..
Vad det blir är jag inte riktigt klar över än..

Men att bara gå upp på morgonen och skicka barnen till skola och dagis och sedan bara låta dagen flyta på med det vanliga (tvätt, disk, städning) det funkar inte längre...

Så nu ska jag ladda för att få rutinerna på rätt köl igen..




Kommentarer
Postat av: sara

gumman, du skulle gå min utbildning, den går ju ut på att hjälpa folk som behöver det och dessutom få betalt för det. Du kan ju börja med att bli lekmannaövervakare. kram på dig!

2010-09-22 @ 21:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: