tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Dumma dumma

Dumma dumma internet :(! Vår router pajjade för ett par dagar sedan och sedan dess så funkar ingenting... Internet hoppar av och på som en stutsboll. Blir så trött på det. Ska man ladda en sida så går det såååå långsamt och det slutar ändå med att skylten "sidan kan inte visas" visas...
När det emellanåt fungerar så är hastigheten 1/4 av vad den brukar och det är inte så värst spännande.
Man har blivit bortskämd med att allt ska fungera. Är det verkligen så att man blivit så beroende av allt det tekniska att det blivit oumbärligt??
För bara 10 år sedan var det ju knappt någon som hade mobil telefon.. Nu för tiden springer till och med ungarna på lekplatserna med mobiler. Dessutom är det inga mobiler längre utan små datorer man förhoppningsvis kan ringa med.
Telefonbolagen tjänas massor på att alla vill ha de nyaste häftigaste som bara går att få tag i och många har fler abonemang bara för att man får en mobil "gratis" när man teknar det..
Visst är det roligt med nya prylar, det tycker jag med men som tillexempel det här med mobiler...
Fick en Experia av min pappa för han kunde inte använda den i jobbet så jag bytade ut min gamla trotjänare 905:an som funkade överallt i alla väder. Men den nya har knappt tekning alls... Frågade supporten på telefonen om det är teckningen/ antennen som fått lämna plats åt annat "lull lull" och fick svaret att det kanske inte var helt fel....
DET är ju helt fel.... Jag menar det är en telefon då ska man väl kunna åtminstone ha teckning så du kan använda den huvudsakliga funktionen.. eller??

Ja telefoner, datorer, gpser hur klarade vi oss innan allt detta fanns? Jo man skrev brev, ringde när man var hemma och använde papperskartor.. dvs man klarade sig alldeles utmärkt. Visst människans natur är väl att göra saker lättare för sig men hallå, var ska det sluta??
Ja jag har också använt alla dessa saker och varit glad att de finns. men ibland kan man undra (speciellt när något av det strular) Hur beroende av alla dessa "hjälpmedel" är man??

Jag har min mobil där jag kommer åt internet jag kommer åt min kalender och jag kan ringa.. jag kan dessutom kolla twitter och facebook med appar... måste man verkligen kunna göra det när man inte är hemma??
Man kan ju undra ibland... Det finns ju appar till nästan allt numer, från en vanlig adressbok till att ta tiden på värkar när man ska föda barn...

Jag bara undrar, hur beroende kan man bli..... Vad händer med oss när något plötsligt inte fungerar??
Vet bara att jag är beroende.. När nätet strular eller telefonen lägger av så är man sur och tvär och man lägger allt annat åt sidan för att få igång det igen. Och är det så att man inte kan lösa det själv så nog fan har supporten semester och man blir ännu mer irriterad och sur....

Ja nu ska det bli spännande att se om nätet funkar såpass att jag får upp detta inlägger....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: