tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Borde sova...

Men nej jag kan inte nu... Det "kliar" i fingrarna.. Är "skrivig" så jag plitar väl ner några rader här...
I dag var det dop för sötaste Oliver <3!
Mia och Linus lille gosse, han är bara såååå söt!
Vi åkte ner, jag, mamma, pappa, lina och lovisa... Pappa hade ställt in gpsen eftersom han inte var säker på vägen till kyrkan... Det skulle han inte gjort.. Jodå gpsen visade till en kyrka, men den var tom och nersläkt.. vi hittade en till kyrka men samma där, den var också nersläkt och tyst. Irritationen steg och pappa svor över denna teknik som inte fungerar som den ska...
Tredje gången gilt, pappa struntade i mackapären och körde efter huvudet istället och jovisst pling så var vi vid rätt kyrka. Såg syrrans buss med vovven i så då visste vi att det var rätt.
Men nu hade det redan gått en kvart av dopet, jihaa!
Vi hittade en liten dörr på kyrkan men den såg så liten ut, såg ut att vara typ prästens ingång, där kunde det ju inte vara? eller?
Vi gick ett helt varv runt kyrkan men ingen större dörr fanns så jo det var nog denna lilla... Vi gick in och kom precis när de häller vatten på den stackars lille pajken... Jag har (ända sedan Luddes begravning) haft svårt för kyrkor och speciellt "trygga räkan", Den missade jag idag -TACK Pappas dumma gps...

Tog kort med min mobil men när jag skulle titta på dem så får jag bara upp att det är fel på fil :( Fan måste be mia om lite kort.

Väl i församlingshemmet bjöds det på potatisgratäng och kassler, mums!
Sedan massa tårta och winerlängd.. MÄTT!

Lillkillen somnade gott i min famn under paketöppningen så jag lade över honom till syrran, haha hon e mormor! Svårt att fatta men shit vad coolt!
Efter många pussar och kramar så åkte vi hemmåt igen.. Hatar att åka bil så 2 timmar i bilen är mindre kul!

Frös som fan när jag kom hem men en vän hade hållt fyr i kaminen så jag värmde mig där och gick och lade mig sen.

Bara för att vakna halv 2 och inte kunna somna om.. SUCK!

I morgon börjar jag skolan.. Matte A är min inkörsport till studierna. Går allt som planerat så blir det iallafall matte svenska och engelska minst a och b.
Sedan har jag min gymnasiekompetens, om jag sen kan tänka mig att fortsätta vill jag läsa beteendevetenskap och psykologi. Hoppas hoppas jag fixar det.
Har för en gångs skull en framtidsplan som jag är tillfreds med och som käns bra. Har nog aldrig haft det innan..
Ne nu ska jag göra ett nytt försök med sängen, om det nu är lönt... Jaja den som lever får se...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: