tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Host och snörvel...

Jag som aldrig brukar få influensan..
Men nu, när jag verkligen inte har tid! Jo då kommer den med raketfart.
Kände mig lite hängig i förrgår men inget mer, helt plötsligt var jag kanon förkyld.
Jag lovar det gick på 5 minuter, det e fan illa...
Dagen efter var det klippt.. Vaknade med ont i halsen och hostade massor..
Sen blev det bara värre och värre, på kvällen hade jag feber också.
Och där är jag kvar nu.. Hostar, ont i halsen snorar och feber.. Jihaa!

Min goa bror med fru och min lilla söta sessa kom på besök, gjorde små ansträngningar att räkna lite matte men försök det med snor i hela hjärnan..
Resultatet blev som väntat... Ingen matte..

Anna mådde inte heller så bra så vi bara småmös hela dagen och bror körde massa ved till pappa.
Jag gosade ner mig i sängen och slocknar givetvis som en sten, aningen PINSAMT när man har besök..
Men underbar som hon är så gjorde det inte så mycket.

De körde hem på senare eftermiddagen och då kom en vän på¨besök. Vi pratade och skrattade hela kvällen och hade jätte trevligt.

Både barnen och jag somnade så fort vi lagt huvudet på kudden. Givetvis är de också sjuka nu...
Underbart!


I kväll kom goa Malin och Alice på besök, min personliga "måbraare" *ler*
Hon stormar mitt kök och lagar skabetti (spaghetti) och köttfärssås och bara är allmänt störtskön!

Har mått piss de här två dagarna, avskyr verkligen att vara sjuk. Iallafall såhär "halvdålig" liksom.
Antingen ska man ligga pall i sängen eller vara frisk.. De här "mitt i mellan tingen" är inte min melodi alls.

I morgon ska töserna åka hem till sin pappa och jag ska bara ta det lugnt! Göra precis det jag känner för och inte ett dugg mer!!
*saknar dem redan*
Men de ser verkligen fram emot att få träffa pappa igen och de trivs och är väldigt glada när det är hans helg.

På lördag kväll kommer mina syskonbarn, eller iallafall 3 av dem och ska sova över. Syrran och hennes man ska på rubinbrölopp. Just det.. jag ska göra ett vackert kort de kan ha med sig också.
Funderar på att köra lite "moster fjäsk" på lördagskvällen... pankakor och popcorn... Kanske baka negerbullar med..

Nu är klockan "missinassen" och jag ska ta mina bästa vänner just nu (nässprayen och dassrullen) och krypa ner i sängen.


Du min vän... om du läser detta.. vet att jag tänker på dig och finns bara ett telefonsamtal bort.. även om klockan skulle vara 3 på natten!



Kommentarer
Postat av: sara

du är för go. Tack stumpan. Av någon anledning är jag lite sen i mina reaktioner, så det kommer väl ett psykbryt lagom till jul eller något. Ska du vara barnvakt med den förkylningen? du kommer ju tt smitta alla som kommer i närheten av dig. Krya på dig gumman!

2010-10-09 @ 09:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: