tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Halv 6 en Söndag morgon....

*suck* Ja varför går man upp så jäkla tidigt en Söndags morgon?


Hade velat ha Skalmans mat och sov klocka. I alla fall ett tag. Det är precis vad jag hade behövt nu.
Äta ordentligt och sova ordentligt. Så man fick orning på kost och sömn.
Men nej skall jag ha någon sådan får jag nog göra den själv.

Söndag och städ dag (IGEN)... Nej men allvarligt... Barnens rum är en hel katastrof!
Man kommer knappt in där alls.
Måste ta tag i det och röjja och sortera upp alla sakerna.
Det skall nämligen hända lite saker här nästa vecka när barnen är hos sin pappa.
En mycket vänlig vän har lovar att hjälpa mig att få ordning och reda på barnens rum...
Kan bli jobbigt och ta tid men kan man få ordning en gång för alla kanske det blir lättare för dem att städa efter sig sen.
Har ju givetvis varit inne och drömt lite på Ikea...


En sådan här säng har jag redan, en till att ställa jämte hade vart sååå fint, men den är för liten till Lovisa nu :( så hon har fått en vanlig 90 säng av min bror och Lina får ha den sängen jag redan har.
Men längs ena långsidan av rummet hade det vart bra att ställa en sådanhär.. Med deras tv på överst.

Hade inte det vart kanon?? Plats för mycket leksaker OCH en tvbänk i ett :)
Åh varför är man inte miljonär???

I taket hade jag gärna hängt denna, riktigt mysig lampa faktiskt.


Ja drömma går ju...
Tyvärr måste väggar tak och golv göras i ordning först :(
Golvet sviktar på ett ställe, väggarna måste spacklas och tapeseras om och taket skall tvättas och målas.
Vitt vitt vitt allt för att få känslan av att rummet är större än vad det är.

MEN som sagt...först måste jag ju städa undan leksakerna....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: