tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Fredag morgon klockan halv 6...

Livet är fan inte lätt...
Har fått en trötthet över mig som inte är att leka med..
Känns precis som om all luft gått ur mig. Jag kan somna i princip var som och när som... Mina ögonlock väger bly bara jag tänker på att gå upp tidigt...
Det är faktiskt därför jag sitter uppe nu... Jag har försovit mig 2 dagar på rad... INTE BRA!
Lovisa har fått åka bil till skolan för vi har intehunnit med bussen och hela dagen är ju försärvad om man stressar som fan på morgonen..

Så när jag vaknade vid 5  av att jag hostade så tänkte jag, det är fan lika bra att gå upp.... Annars försover jag mig väl igen...

Jag vet egentligen anledningen till min trötthet...
Har varit en jobbig och intensiv sommar och höst.. En nära vän har haft det svårt och jag har försökt stötta så mycket att jag själv blivit lidande på det...
Inte så smart av mig, jag vet... Men vad gör man? Det är en vän och jag är den som ställer upp, no matter what... (om jag helt praktiskt inte kan då såklart)
Nu har min vän fått den hjälp som behövs och jag är inte längre "huvud stödet", det gör att man har slapppnat av på ett helt annat sätt..
Jag proppar mig fortfarande full med vitaminer och berocca å så.. Menar.. det kan ju inte skade... Jag vet ju med mig att jag äter alldeles för ovarierad kost och för lite nyttigheter så..
Jag är i allafall glad i hela mitt hjärta att hjälp finns att få på annat håll för den som behöver det.

I dag ska jag packa lite...
Jag och töserna ska på minisemester till havet!!!
En mycket god vän bor granne med havet och vi ska få vara där hela helgen!
Mina godingar älskar ju havet! Tyvärr tror de att de ska få bada :S
Men de lär väl förstå när vi väl kommer dit.

Vi ska ha med oss jätte mycket varma kläder så vi kan vara nere på stranden och plocka snäckor och kanske bygga sandslott.
Denna sommar har ju inte varit så värst bra.. Så det blev bara ett par besök vid havet. Hoppas nästa blir bättre.

De har en godis buss där med... Så på lördag ska vi åka till den och handla lördagsgodis.
Lite annorlunda mot vår goa lilla godisbutik i granngården... Men säkert inte sämre.

Min vän har varit "snäll" (hmpf) och försett oss med diverse godbitar därifrån innan... Och barnen är stormförtjusta!!
Vi har blivit lovade cowboybiffar till kvällsmat, låter det inte bara hur gott som helst?

Sedan när alla barnen sover sött, sockerstinna och ut tröttade ska jag och min vän bara mysa och snacka skit.
EN HEL HELG!!!
WOW! Jag kan inte minnas när jag kännde såhär senast... Jo det kan jag föresten.. Det var när vi åkte till en annan väns sommarhus i sommras... Då var det också samma lyckorus över lugnet... Och innan det var det nyårsafton i HBG...
Jag har mina gobitar även om det inte inträffar så ofta *ler*

Nästa helg ska jag passa min sessa Alva och förhoppningsvis åka på klädparty. Kan säkert inte handla något men det ska bli trevligt att bara få komma iväg och träffa andra mammor.
Om Alva åker med eller inte får vi se.
Mina egna små hoppas jag kunna lämna hos mormor och morfar.
Blir liksom inte det samma att ha med två huliganer....






Kommentarer
Postat av: sara

ta med malin om du vill.

2010-10-15 @ 09:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: