tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Underbart är kort......

En dags lättnad med migränen.. Sen kommer den tillbaka :(
Men jag ska väl vara glad antar jag, Jag har ju fler och fler uppehåll i migränen och de varar faktiskt längre och längre.
I går hade jag inte huvudvärk på nästan hela dagen.
Lina kom i förrgår och sa  -Mamma klia mig på ryggen, det kliar så!
Jag kliade lite och upptäckte ett par prickar, tänkte inte så mycket på det. Det är ju rätt vanligt att katten drar in smådjur och antog att hon blivit biten av nått kryp.
På morgonen hade hon prickar lite varstans och fler kom hela tiden.
Detta kunde ju inte vara insektsbett....
Pratade med dagisfröken (hon är såååå bra att fråga om man undrar något) och lite med syrran och min svägerska. Allt tyder på vattkoppor...
Jihaa!!  Jag som trodde hon hade det när Lovisa hade det... Men nä tydligen inte...
Det har inte blivit de typiska vattniga blåsorna än men läste på nätet att det kan ta en liten stund innan de blir färdiga blåsor..
Har ringt runt till de som vi umgåtts med de senaste 2 veckorna och iallafall förvarnat att det KAN vara vattkoppor.
Duktiga mig!!

Så igår blev det inte många knop gjorda.. Men Malin och Selma och Julia kom på besök (de har redan haft det) så det blev lite mysigt ändå. Malin hade saker med så hon bjöd på fiskgratäng, jisses vad det var gott!! Vi äter fisk alldeles för sällan den saken är klar! Enkelt var det också.
Barnen åt så det nästan rann över.

Lilla kisen som Lovisa och Lina fick i födelsedagspresent heter numer Desiree, Hon hette Destiny i sin gamla familj men det gillade inte barnen så först hette hon Maja men nu ändrades det iallafall till Desiree.
Hur 17 kommer en 7 åring på att döpa en katt till det???
Jaja hur som helst.... katten har lite av en fetish.... HÅR....
Kommer hon upp i knät så kryper hon upp på axeln och gosar in sig i håret och nacken. Rätt mysigt iofs.. Glad bara att hon inte snuttar på tex örsnibbar och så, det tål jag bara inte.
När man har lagt sig på kvällen kommer hon genast och gosar in sig vid halsen.
Mysan hade passat bättre som namn.... Ska nog ta ett snack med töserna om ytterligare ett namnbyte.

Min goa systerdotter Anna var ju här förra veckan och vi hade världens mys vecka!
Vars en dator och Will & Grace marathon på tv, det kallar jag MYS! Bortsett från att jag mer eller mindre var död för migränens skull då.
Men nu när hon inte är här så saknar jag henne så!
Vi förstår varandra så bra, precis som jag och min goa Mia gjorde när hon bodde hemma... Saknar henne med...
Vem fan ska jag uttnyttja när Anna med flyttar hemifrån.... Stackars gammla moster....

Idag ska jag försöka komma ifatt med gammalt skit.. Fylla i papper och skicka in och ringa massa obehagliga samtal..
Om huvudvärken håller sig borta ska jag försöka komma iväg till Brossan och hans underbara fru och måla lite på väggen i min lilla sessas rum. Blommor i alla glada färger ska det bli.
Bror min skulle dessutom lägga om till vinterdäck på mammas bil.
Håll tummarna att huvudvärken inte blir värre än den är nu få då ska jag nog fixa att åka dit.

hopp och hej leverpastej....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: