tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Det är ju nästan sjukt!

Idag är det första advent.... Fattar inte...
Tiden går så otroligt fort att det är skrämmande! Innan man vet ordet av är det sommar igen och man fattar inte vad som hänt.

Sitter och skriver i köket och hoppas att barnen är stilla ett tag till. Lina och Lovisa tittar på barn tv och Alva ligger i sin spjälsäng och dricker välling.
Min bror med fru skall jaga idag därför har Alva sovit hos mig i natt.
Hoppas de skjuter nått.

Klockan är över åtta men det känns som om hon var mitt i natten. Har inte riktigt vaknat än.
Idag skall jag faktiskt göra ett allvarligt försök till julstädning, OM nu barnen går med på det.
Iallafall måla lite snöstjärnor på fönstrena.

Måste börja tänka på vad jag skall ha med till julmarknaden också. Jag och en god vän skall vara med på den lokala lilla marknaden den 11 dec.
Ska bli kul både för själva marknadens skull och för att vi inte träffats på länge.

Har börjat planera för jul och nyårs firadet med. Julafton skall vi vara hemma med mamma och pappa i lugn och ro, det skall bli skönt.
Någon av dagarna efter skall vi till min bror med familj och sedan skall min syster och hennes familj komma hit med.
Nyår firas som vanligt i goda vänners lag i Helsingborg. Jag älskar den traditionen :)
Om jag får som jag vill skall barnen inte till sin pappa i mellandagarna utan efter nyår. och då hoppas jag kunna åka ner till Mia och Linus och lilla Oliver någon dag.
Vi får se hur det blir.

En av dagarna där skall jag och barnen fira lite med Malin, Julia och Selma och en dag med Malin, Freddy och Alice.

Är så glad att jag har mina vänner!

I förra veckan skickade jag in barnens jultidnings beställning, de är första året de säljer och de lyckades komma upp till vars en radiostyrd bil.
Pengarna de tjänade blev till lite nya böcker till dem.

Nu skall jag ta tag i dagen, börja med att byta en morgon blöja och duka fram frukost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: