tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Måndag

Sitter i skolan och skall få ihop ett personligt brev till mitt CV idag. Det är inte så lätt som det låter, vad 17 ska man ha med? vad ska man utesluta??

Har varit duktig och börjat använda min kalender i mobilen och hemma, precis lärt mig synka dem också. Så nu är det inte riktigt lika lätt att jag dubbelbokar mig. haha OM jag nu tittar i kalendern innan jag säger som jag brukar -jadå klart jag fixar det/jadå det kan jag etc etc..

Helgen som gått har varit jobbig men mycket rolig. Min väns barn har varit här och Mia och Linus och Anna har varit hemma. Jobbigt med massa folk men roligt att umgås.
Nästa helg tar Mia studenten och vi ska ner till Skurup hela högen. Ska bli riktigt roligt. Helgen efter det ska jag besöka en god vän och barnen ska vara hos sin pappa i en hel helg för första gången. Håller tummarna för att det ska gå bra.
Massa saker blir det.... Undra när den helgen kommer som jag inte har något inplanerat.

Var ju på möte med min handledare på Medborgarskolan i fredags och det gav en hel del. Jag ska öva på att inte vara tillgänglig dygnet runt, Kanske stänga av mobilen ibland eller välja om jag ska svara på vissa samtal. Likaså öva på att säga nej och prioritera fram mig själv i olika situationer. Är så dålig på att ta mig tid till mig själv. Göra sådant som jag själv vill, bara för mig.
ujuj massa olika tankar om allt... detta inlägget är nog lika rörigt som mitt huvud...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: