tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

*funderar* varför hinner inte jag??

Hur kommer det sig att heltidsarbetande föräldrar med barn i skola/dagis hinner väldans mycket mer än jag gör....
Är jag lat? Eller har jag helt enkelt bara svårt att planera och prioritera.
För mig finns det bara måndag fredag och söndag, de andra dagarna märker jag inte ens av.
På veckodagarna går jag ju på medborgarskolan på förmiddagarna och är helt slut när jag kommer hem. Man gör inte så värst mycket där (iofs mer som en skola nu i denna kursen än den andra men ändå)
Skulle vilja hinna med mycket mer än jag gör, får nog bli till att sätta sig med kalendern och boka in saker.
Nu till helgen ska jag och töserna vara hos min bror och bara ha en myshelg (längtar) helgen efter det kommer barnens pappa på besök och jag skall passa en väninnas barn för hon ska på bröllop. helgen efter det kommer en annan väninna hit med sina 2 töser för hennes karl är på "fiskehelg med grabbarna".

Funderade på vad jag vill hinna med i sommar och har kommit fram till 4 saker.

1. åka till mina goda vänners sommarhus i småland
2. åka till borås och tatuera mig (fylla i och göra en ny "gratis är gott")
3. åka till något lekland typ liseberg, backen eller någon djurpark
4. hälsa på Mia och Linus i skurup

Man får väl planera ända in i höst....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: