tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Rolig, trevlig, ansträngande, jobbig, intensiv, förvirrad.....

Är några av de ord som beskriver hur min helg har varit. I fredags var barnen och jag hemma från både skola och dagis. Ingen av oss fick sova den natten. Barnen vaknade i omgångar av antingen mardrömmar eller kissnödiga eller törstiga eller bara -Mammaaaaaaa jag kan inte sova! Så vi tog helt enkelt helg en dag tidigare. På lördagen städade jag en massa och sedan kom barnens kompisar (min guddotter och hennes storasyster). De skulle vara här för deras mamma skulle jobba sent. Fullt ös! Med en 6åring 2st 5 åringar och en 2åring, kan det inte bli annat. Vi var ute och lekte i regnet en bra stund sen fick jag helgens gladaste sms "hej moster vill du ha en sjuk barnvakt i helgen" Det var min Anna!! Min systerdotter hade lite feber och var förkyld och ville komma hit. JAA klart jag ville!
Min mamma hämtade henne vid bussen och när hon kom jublade alla barnen.
Själv har jag varit en aning sur och förvirrad för de har dragits nästan hela underhållet från mitt konto och jag vet inte vem eller vad det skulle ha varit. Syntes inget på internetbanken och banken var ju stängd eftersom det var helg.
Jag hade räknat ut det så bra att med underhåller skulle jag klara de flesta av räkningarna och de som inte fick plats i den ramen skulle det gå att vänta med tills nästa månad. Men NEJ man ska aldrig planera och vara glad för något, då går det åt skogen igen.
Kvällen gick kanon och lillan somnade bra i sin säng jag har här åt henne och min stora tjej somnade också bra. Men 5 åringarna höll låda till hon var över midnatt...
Klockan 6 på söndagmorgonen vaknar jag av att lillan hostar i köket. SHit jag fullkommligt flög upp med hjärtat i halsgropen!  Däää säger hon och visar stolt att hon drukit upp sin saft i flaskan. :) puh! Vi hämtar en blöja och kryper ner i min säng och kollar på playhouse disney. Såååå mysigt! Frammåt 8 vaknar de andra och Anna sätter sig och spelar tvspel med dem så jag kan vila lite till.  Villken underbar person hon är!! Föresten jag fick ett sms från min Mia på lördagkvällen "kom anna fram ordentligt?" Anna hade varit nere i Skurup och hälsat på sin storasyster dagen innan. Så underbart att se dem bry sig så mycket om varandra!
Riiiiiiiiiiing Riiiiiiiing min syster ringde och frågade om hon kunde komma  på besök. Jadå klart det är ok.
Så syster yster och de 3 minsta barnen kom också hit. FULLT hus! För de som inte vet bor jag på ca 70 kvm med alldeles för mycket prylar.... Och nu var vi 3 vuxna och 7 barn :S Och dessutom hade syster med sig Herman.. En kaka som skulle bakas i 5 formar..... ujujuj å barn som ville ha frukost och lunch och leka och stojja... Mycket blev det! Mina 2 bonusbarn åkte hem vid ett och då tänkte jag att då blir det lite lugnare, men nej de kunde fortfarande stojja till det haha men åh vad jag gillar att ha folk omkring mig.

Gick in på banken och kollade och såg till min stora fasa vem som dragit de där pengarna! *ARG* För en månad sedan köpte jag 2 provburkar med acai berry som ska hjälpa till att rena kroppen och öka ämnesomsättningen för en euro styck. Nu har de gått in och dragit pengar från mitt konto FAST DET ÄR OLAGLIGT! Så jag ringde direkt och spärrade kortet. Snackade med en väninna och hon har råkat ut för samma sak. Hon tog sig an mitt med och rinde dem och skällde som bara den och de bara idiotförklarade henne och menar att vi fyllt i medlemskap, villket vi inte har! så nu är det polisanmälan och en massa tjafs. Ska försöka ta mig till banken och prata med dem idag med. Men jag blir så arg! Jag har ju inte gjort något fel och jag har ju visa security så det ska ju inte kunna hända! Så jag ger inte mycket för det där säkerhets systemet!

När systeryster åkt hem vid nio somnade vi ganska fort, vi var trötta allihopa. Idag är det studiedag så båda är hemma och vi skall åka och hälsa på min bror med familj.  Skall bara packa ett par paket som skall skickas först.

puh tur att det är en ny vecka så man får vila upp sig efter helgen ;)


Dagens visdomsord: KÖP ALDRIG NÅGOT PÅ NÄTET DÄR DU MÅSTE ANGE DITT KORTNUMMER!! en läxa som kostade mig massor att lära:(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: