tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

-17 grader ute och +17 grader inne...

Det är lite kyligt....
Idag är det den 10:e dagen med huvudvärk. Jag var på vårdcentralen i går och de skrev ut panodil och ipren, jippi.
Mer piller :( hoppas bara att de drar igång en utredning så jag kan få hjälp, inte bara med att döva symtomen utan orasaken.
Ska till tandläkaren och optikern med innom kort, det kan ju också ge huvudvärk.
Min förra läkare sa bara "det är stress, ta det lugnt så går det över" men jag tvivlar. Jag tycker inte att jag stressar så mycket. Visst finns det många stressmoment i mitt liv men, ja inte så mycket ändå.

Nu är jag för övrigt VÄLDIGT trött på snö och kyla, har 17 minus nu och det om något gör en rätt nere. Vill ha sommar och sol nu, eller iallafall barmark och +grader.


Sitter här med mitt kaffe och min cig och funderar på vad jag ska göra idag, barnen är hemma från dagis och skola för de hostar som bara den. Och Lovisa har öroninflamation. Jag har också mina 2 bonusbarn här i natt för deras mamma jobbar hela dagen.
Kanske ska man kladda ihop lite trolldeg? Det borde ju sysselsätta dem en bra stund tycker man. Jag vill helst baka men mitt huvud säger att jag inte ska ge mig in i något jätte projekt med huvudvärk. Har bakat surdegsbröd ett par gånger nu och shit vad det är gott! Köper nästan inget bröd längre.  Tack Jocke!! Brossan lärde mig hur man ska göra med surdegen. Jag tror faktiskt att jag har världens bästa bror, han ställer alltid upp när det behövs och är så full av omtanke och kärlek att man tror han ska spricka ibland *ler*
Han fyller för övrigt år snart, vad 17 ska jag hitta på i present???



Har funderat på det här med alla kort och tavlor jag gör, hur kommer det sig att man glömmer fota? Tänker på det alltsomoftast när jag bloggar eftersom jag vill lägga upp bilderna här. Men men kommer kanske ihåg det nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: