tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Testar nytt tangentbord...

Ja precis som "titeln" säger så har jag nytt tangentbord. Min söta systerdotter spillde lite saft i mitt andra så 1qaz tangenterna fungerar inte.
Gör inget för vi hade ett par extra hemma, råkade bara vara så att INGEN av de fungerade:(.
Men som alltid kom min kära bror och löste problemet hihi. Så nu har jag ett kanonbra tangentbord med en söt prinsessa på.
Är väl lite knasig men gillar inte "tysta" knappar, vill att det skall låta när man skriver och det gör det med detta. Där är en massa extraknappar överst som jag inte hunnit utforska än men alla musik knappar finns play och så. och "ljud av" en mycket bra knapp.

Och hur testar man ett tangentbord bäst? jo genom att skriva ett blogg inlägg såklart! Dessutom kan jag skylla på att jag inte är van vid det om det skulle bli stavfel. asg!

Nu har ju äntligen värmen kommit och jag har faktiskt solat lite, och givetvis brännde jag mig det första jag gör.
Passade på att vara ute och rensa en massa ogräs i rabatten och tänkte  inte på solkräm så jag får väl skylla mig själv.
Satt ute i går med när barnen lekte i den minimala plask poolen från förra året. Jaja det är ju vatten iaf.
Har slutat på medborgarskolan nu och vet inte riktigt vad jag skall göra, har planer på att ta kontakt med vägledningscentrum och plugga upp mina gymnasiebetyg på distans. Då kan jag plugga med ändå vara hemma med barnen. Jag kan också söka praktikplats, då betalar FK min lön och försäkringar och allt vad jag "kostar" och arbetsgivaren skall bara sysselsätta mig (gratis arbetskraft alltså grr) och jag får samma ersättning som jag har idag.
Nu gäller det bara att hitta ett ställe jag kan trivas på och vilja gå dit, för har man väl fått in en fot så är det säkert lättare att få jobb.

Om en månad ca skall töserna operera mandlar och polyper, Lina först och Lovisa ett par dagar efter. Håller tummarna att de kan sova lugnare och bättre efter det. Hade velat ha en sådan operation själv men vi får väl se om jag kan snika till mig en remiss av min söta doktor hihi.

Jag har faktiskt börjat få lite mer ordning på rutiner och sånt nu, börjat säga nej lite mer för att vi skall komma in i en hyfsad dygnsrytm iallafall.
Helgen som kommer skall vi inte göra ett dugg! Bara vara hemma och ta det lugnt (ja kanske åka till havet om vädret är bra)
Helgen därefter är det dax för barnen att sova hos sin pappa, det är andra gången nu och det gick kanonbra sist!
Och då kommer min goa Sara på besök :D Hon är "man och barn ledig" så det blir bara jag och hon hela helgen. Vi ska grilla lammkotletter (har jag aldrig smakat) och fritera lökringar och bara snacka skit och ha det bra en hel helg!!

Har legat lågt med skapandet ett tag men ett par bröllopskort och en och annan LO har det blivit, bara synd att jag glömmer fota dem innan jag plastar in dem:( blänker för mycket för att fota dem då.

Idag är det rätt mulet och blåser så det blir en inne dag, ska försöka få upp lite annonser på tradera och kanske städa lite. Inte det roligaste men det behöver göras det med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: