tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Tidig morgon..

Ja nu har ju klockan hunnit bli halv 9 men jag vaknade vid 6 som vanligt.
Är inte riktigt i form i dag heller, har svårt att förklara. Den förklaring som stämmer bäst är att jag helt enkelt inte är i balans.
Sovit riktigt dåligt en tid nu, svårt att somna och vaknar supertidigt... Det påverkar en mer än man kanske tror.
Började kolla på sex and the city i går kväll och kollade slutet nu på morgonen. I slutet spelar de en låt som jag säkert hört 1000gånger men det var nog först nu jag verkligen lyssnade.
Givetvis med Cyndi Lauper (gillar skarpt)

True Colors   http://www.youtube.com/watch?v=x4Qxe2lYz88



You with the sad eyes
don't be discouraged
oh I realize
it's hard to take courage
in a world full of people
you can lose sight of it all
and the darkness inside you
can make you feel so small

But I see your true colors
shining through
I see your true colors
and that's why I love you
so don't be afraid to let them show
your true colors
true colors are beautiful
like a rainbow

Show me a smile then
don't be unhappy, can't remember
when I last saw you laughing
if this world makes you crazy
and you've taken all you can bear
you call me up
because you know I'll be there

And I'll see your true colors
shining through
I see your true colors
and that's why I love you
so don't be afraid to let them show
your true colors
true colors are beautiful
like a rainbow





Jag har turen att ha ett par stycken riktigt nära vänner som ser mina " true colors" och som jag ser färgerna hos. Det är jobbigt att vara ur balans när man inte riktigt vet hur man ska bli fokuserad igen men ibland så går det bara upp ett ljus för en och man känner "aha" med hela kroppen.
Just nu väntar jag bara på att den där aha-känslan skall infinna sig.

Textraden:  
"if this world makes you crazy
and you've taken all you can bear
you call me up because you know I'll be there"
betyder verkligen något speciellt, det är precis sådan jag är. (och önskar mina vänner är för mig)


Älskar er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: