tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Så var det ett nytt år igen

Oj vad tiden går... jaja en standard komentar men ack så sann.
Slutet på 2009 spenderade jag och töserna och en god vän i Helsingborg hos andra goda vänner.
Blev ett mycket trevligt och roligt slut på året.
God mat, goda vänner kan man mer begära?
Vi åkte ner dagen innan så man kunde ta det lugnt, och barnen kunde busa av sig lite för jag säger bara shit pomfritt vad de kan hålla igång de fyra hahaha.
I går åkte vi iallafall hem och i normala fall säger jag "borta bra men hemma bäst" men inte i går..
Det hade varit 14 minusgrader ute och inne var det 14 + grader....
Rören har fryst så vi har inte något vatten. Kan inte koka kaffe, spola på toa, blanda saft etc....
Tack o lov bor mamma och pappa på samma gård och de hade vatten så nu är det till att hämta så man iallafall får till kaffe.
Kaminen går varm och likaså elelementet i köket, kanske räcker det för att tina upp isproppen som sitter någonstans i rören.
Kan inte låta bli att tänka "vi skulle stannat en natt till" ;)

Nyårslöfte då.... Ja jag brukar ju lova att inte lova något nästa år heller men i år frångick jag mina vanor.
Jag skall ta tag i min nya vårdcentral och se till att få den hjälpen som jag behöver istället för att som innan snällt vänta på att läkaren ska höra av sig när han har tid. Och jag skall se till att jag och barnen kommer iväg ner till hbg lite oftare. Eller egentligen se till att hitta på lite mer saker helt enkelt. Kan ju vara en utflykt eller ett par timmar på busfabriken bara. Men iallafall lite mer aktiviteter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: