tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

så otroligt fort

går veckorna nu. Helgerna går ännu fortare, tyvärr. Idag är det söndag (grattis världens bästa svägerska!) och jag är barnvakt åt mina små älskligar. Det är jätte kul men visst är det jobbigt att ta hand om en ettåring 2 fyraåringar och en sexåring. Jag är ju inte riktigt van att behöva ha sådan stenkoll som man måste ha på en liten, har liksom kommit ifrån det lite.
I går var barnen hos sin pappa över dagen och det gick jättebra! De var glada och hade fått prova på hans bonusbarns nya wii tvspel. Glad att det faktiskt funkar ganska bra mellan dem nu.
I veckan har min vän från östra karup varit här och det har varit skönt att komma hem till någon efter skolan. Lite lyxigt att ha hjälp med ved och så. Barnen bara avgudar honom så det är bara roligt.
Skolan däremot har jag inte kommit underfund med än. Den är rätt knasig eller så passar jag inte riktigt in.
På datakursen på onsdagar sitter jag mest och slösurfar för där finns inte några riktiga uppgifter för mig. En del går igenom basic data en del kör självstudier på officepaketet. Jag testade självstudierna ett tag men jag kan redan det som de tar upp.
På onsdag skall jag försöka få ihop mitt cv så det är ju något som ger mig något iallafall.
På torsdagar har vi "kreativ dag" och i torsdags fick vi sitta och klippa ut saker som tilltalade oss ur veckotidningar och klistra upp på ett papper. Visionstavla kallades det visst. Ok kanske tycker andra att det var bra men jag kunde inte riktigt se till vad nytta detta var.
I fredags var jag inte där för Lovisa skulle till tandläkaren på sjukhuset för att dra ut en tand. Det gick bra men det blev inga tänder utdragna. De tog bilder på tänderna och borstade dem och kollade läget rent allmänt. De bokade också en tid till narkos för att göra iordning allt på en gång istället för att ta lite i taget. I juni fanns den första tiden! Det är ju sjukt att man ska behöva vänta så länge.
Hon skall iallafall tillbaka och göra en koll till med bilder i början av februari.

Nu skall jag se till att 4 hulliganer får lite frukost innan de börjar tugga på möblerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: