tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Nu börjar verkligheten igen

Idag var det första dagen på skolan igen och på måndag börjar Lina på dagis och jag börjar också skolan. Inte utan att man är lite nervös. Jag har inte riktigt koll på vad som förväntas av mig än.
Har fått ett lite skumt schema står mest "aktivitet" men men det blir nog bra.
En god vän var hundvakt och passade på att hälsa på här, det var mysigt. 3 små hundar som bara ville gosa, saknar min Maja..
Hade en hund när Lovisa var nyfödd, en korsning bernersennen/leonberger som var hur mysig som helst. Tyvärr kunde vi inte ha henne kvar. Lite skillnad mellan dessa små som var i stil med pappillon storlek.

Här är en ung Maja med Ludde, de älskade att ligga på golvet och leka.



Här är jag med lilla Ludde i knät (ja han heter också Ludde...) och sigge syns lite med. Kanon mysiga hundar! Sen är ju ägaren en helt underbar människa med;)
Detta kortet är tagit hos min väns mamma (hundägaren) dagen innan nyårsafton, vi var där och fikade på väg till HBG.
Mysigt som bara den och barnen uppförde sig faktiskt helt UA! *stolt mamma*

Nu har jag äntligen tömt kameran från nyår...
Väl nere hos vännerna i Helsingborg var jag rätt passé, Där fanns så mycket att leka med och det var längesedan de träffade sina kompisar. Fullt ös hela kvällen *ler*

Lina och Lovisa fick ett petshop kortspel i julklapp och de spelade Lina och ena kompisen länge!
De fick också ett rätt stort scrapp paket som de har suttit läänge med.
Jag lockade deras lilla kompis hår med och fick komentaren "mamma kan inte detta så bra, hon bara bränner mig i hårbotten" hehe men "moster" jossan kan *stolt* Hon blev en riktigt liten Shirly Tempel kopia.

SÅ SÖT!!

Här står vi alla 3 på ovanvåningen och kollar på alla fina raketer som sköts av.

Längtar redan till nästa nyår :)  Eller iallafall till sommaren då vi vill (ska!) åka och hälsa på i sommarstugan i småland igen!

När vi kommit hem och parkerat bilen ser vi något riktigt härligt, ett litet rådjur som försöker skrapa fram mat under snön.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: