tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Kaffe å cigg tack!

Så man vaknar...
Igår var det en pers, Vi skulle till tandläkaren hela familjen för Lovisa och jag skulle dra ut en tand och Lina skulle bara på koll.
Lina fick börja, hon var jätteduktig och tandläkaren fick räkna alla tänder och sa att vi hade borstat hennes tänder bra. (puh man är alltid lite skraj eftersom det är mitt ansvar att tänderna blir bra borstade) Sedan var det Lovisas tur.. Det gick inte lika bra, hon vägrade öpnna munnen. Långt om länge fick tandläkaren lägga bedövningen iallafall men när han skulle ta ut tanden gick det inte. Det var tvärstopp! Efter mycket om och men och mutande med presenter och hotande om att det inte blir presenter så bestämde vi att vi struntar i det idag. Tandläkaren skickar en remiss till sjukhuset så de får ge henne antingen lustgas eller söva henne. Jag är så glad för vår tandläkare för han gör allt för att det ska bli ett så bra besök som möjligt. Han har hand om många tandvårdsrädda patienter.
Summan av kardemumman var att han han inte titta på mina tänder. Men jag skulle få en ny tid.
Lovisa lät som en mistlur hela vägen hem för att hon inte fick presenter och Lina ville inte heller vara på gott humör.
Väl hemma gick det rätt bra ändå. Vi åt kvällsmat och barnen fick mata fiskarna innan de skulle lägga sig.
De är så glada för fiskarna, de drar fram vars en stol och sitter och tittar på dem långa stunder.

Idag är det favorit läraren Dorrit igen, hon är lite sprallig men hur go som helst. Undrar vad som ska diskuteras i dag.. I tisdags var det resurser, materiella och sociala resurser.
Funderar på om jag ska ta med en liten termos kaffe eller bara en flaska vatten.. De gör inte världens godaste kaffe där..
Efter skolan ska jag till optikern och sen hem. Massor med disk och tvätt som skall tas omhand.
I kväll kommer Mia och Linus hit, det ska bli roligt.
Jag skulle åkt till helsingborg på Rabidido party på lördag men nu verkar det som jag inte kommer iväg:( Jag har ingen möjlighet att ta mig ner och en sådan grej vill jag helst åka på utan barnen.

Föresten Sara... Karlens byxor postas på måndag ;)

Nu måste jag se till så Lovisa får på sig lite kläder så hon inte missar bussen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: