tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Då sitter man i skolan då...

Onsdag idag och datordag på skolan.
Jag trodde man skulle ha massor att jobba med men nej..  Fick regga mig så jag kommer in på skolans intranät och sen köra självstudier word excel och powerpoint..  Det är svårt att koncentrera sig idag, har sovit jätte dåligt och alldeles för lite. Borde nog lägga mig riktigt tidigt i kväll eftersom jag misstänker att det är veckans roligaste dag på skolan i morgon. Det står KREATIV AKTIVITET på schemat :) Det är något som passar mig.
Iofs står det oljemålning och färglära innom parantes och det har jag ju haft som sidoämne under nästan hela skoltiden men de säger ju att det är bra att repetera.
Hoppas bara att det inte är så att vi ska göra något som hon först visar utan har lite fria händer iaf.

Tankar om skolan dag 3:
Hyfsat trevliga kursledare (de jag träffat)
Acceptabla kurskamrater (kanske lite tidigt att ha en åsikt om dem)
Helt okej stolar att sitta på dock en aning hårda efter en timme..
datorerna är hyffsat nya och snabba
kaffet smakar skit, ska ta med mig snabbkaffe i fortsättningen
tider och närvaro lite väl slappa (men det kan man ju behöva utnyttja nån gång)
ljusa och bra lokaler
fria rökpauser;)


Nu sitter jag i klassrummet och slösurfar lite, kollar på webbisar både från halmstad och helsingborg men nej mina goda vänner går nog fortfarande med stora magar.
Har försökt leta upp vart jag ska ringa någonstans för att få tandläkarbidrag -hittar inte ett smack
Kollat runt på blocket men inte något billigt lego och ingen billig enkel mobiltelefon som tar 3 kort.
Har varit ute och tagit en rökpaus och en kopp (urk) kaffeliknande vätska.
Har uppdaterat hemsidan lite ( www.hantverkshuset.nu) och hoppas att någon behöver ett par grattis kort eller så.

Jag har bestämt mig (lite beroende på pris) att prova på att ha ett bord på sjönevads marknad i år.
Det är en jätte stor marknad som är i slutet av augusti varje år.
Det brukar vara ett antal tusen besökare där under de 3 dagar de pågår så några kort skulle jag väl få sålt.
Frågan är bara om jag får sålt tillräckligt för att betala för platsen.

Funderingar funderingar funderingar.... Föresten jag är en cirkel.. "jag skall försöka hinna det"
;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: