tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

bästa och sämsta dagen på månaden....

Ja idag är det den 18 och jag får mina pengar, Jätte bra för jag måste handla men deprimerande också. Pengarna räcker aldrig till räkningarna ens nu när krf drar en massa. Jag blir så arg!! Det är inte mina skulder så varför måste jag betala dem???
Ena stunder tänker jag "jaja bara att bita i det sura äpplet och göra det bästa av det jag har" och andra stunden så orkar jag inte ens bry mig. även om jag gör mitt bästa så räcker det ju inte till.
Är otroligt tacksam att jag får sådant stöd av mina föräldrar men känns också jobbigt att behöva liga dem till last varje månad.

Just nu "gör jag det bästa" och håller på att lägga upp på tradera, ger inga stora pengar men många bäckar små heter det ju.

Mia och Linus var här i helgen, alltid lika trevligt :)
Jag fick migrän i lördags så mia var gullig och tog hand om töserna TACK!
Idag skulle jag varit i skolan men Lina hade så ont i magen så vi stannade hemma. Nu ligger hon nerbäddad i min säng och kollar på supertrion på tv.
Själv laddar jag för att ta tag i alla räkningar och ringa soc och höra hur det funkar med bidrag för tandvård.  Jag har aldrig behövt ha hjälp av soc men de finns ju av en anledning.
Åter till telefonen..... och alla underbara telefonköer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: