tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

piggare men mer att göra...

Jodå vitaminer och andra tillskott har avsedd effekt...
Dock har ett annat problem dykt upp:(
Jag har fått tandvärk.... Eller jag vet inte om det är tandvärk eller för att jag de senaste dagarna bitit ihop käkarna så jävla hårt när jag sover.. Förbannat ont gör det i alla fall!!
Går det inte över i helgen måste jag ha en akut tid på måndag -bläää!!

Jag är piggare och mer på G nu när jag har börjat äta vitaminer och så oah det är så skönt!
Från att ha gått från zombie 24timmar om dygnet till att i alla fall vara vaken hälften är en god start.
Jag orkar mer och problemen känns inte lika stora..
Jag har lättare för att se klart och göra något åt saker istället för att bara "go with the flow".
I går skulle barnens pappa hämtat dem men han ringde och sa att han inte hade råd :(
Så alla planer blev ändrade....
Blev myskväll hemma med barnen i går och idag på morgonen kom min lilla sessa Alva :)
Hon håller på att få tänder så hon är inte jätte spännande att ha oc h göra med men det är ju min lilla goding ändå.

Vi gjorde gröt och jag tänkte att hon skulle sova "frukost" lite men när hon somnat i vagnen så kom sam och väckte henne... Hunden...
Så nu kör hon rally här runt mig på altanen...

Har haft ett jobbigt samtal med en vän om diverse menings skiljaktigheter och det känns som om vi löst det mesta som behövde lösas, visst sär är mycket kvar men vi är en god bit på väg ändå.

Jag var inne på vägledningscentrum för ett par dagar sedan och frågade om hjälp med att komma igång och plugga på distans. Det skulle jag få hjälp med bara jag hade mina betyg..
Just det betygen.. hmm.... ehh jo det är såhär att jag typ har inte de kvar liksom....
Det är lugnt fick jag till svar ring skolan och be dem skicka kopior.
Så det är vad jag ska ta itu med på måndag.
Kommer att bli (vad jag vet hittills) matte, svenska, engelska och beteende vetenskap.
Fick också ett par alternativ på hur man kan studera..
Antingen huvudsakligen hemma men man träffar en mentor en gång i veckan eller helt på distans och då kör man allt över ett intranät med en handläggare någon annan stans.

Vi får se hur jag gör...  Man kan också läsa ett ämne i taget eller flera paralellt.. Inte heller där vet jag vad jag vill.

Nästa helg kommer min älskade Mia upp med lille Oliven *saknar*
Ska bli så roligt att äntligen få se det lilla knytet som växer så det knakar. Han är snart lika stor och stark som sin pappa!

Alva gullet åker hem på söndag eftermiddag och då kommer det 3 små vovvar som jag ska passa en vecka.
Ludde, Bosse och Sigge.... Kanske inte de vanligaste hundnamnen men det är söta vovvar och barnen älskar verkligen dem.

De har redan planerat att bygga hinderbana i trädgården för att de ska ha roligt. Till saken hör ju att dessa små lurviga troll har en väldigt trevlig matte.. Hon är en helt underbar person som i första hand tänker på andra och man känner direkt att man tycker om henne!

Nu börjar äntligen panodilen verka så jag ska passa på att äta något..


hopp å hej leverpastej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: