tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Jävla vården i Halmstad!!

Jag är så arg att jag kokar... (ok det har iofs lagt sig lite nu)
Min lilla tös Lina opererades i fredags för mandlar och polyper, hon var så duktigt!
Inte en enda gång hon grät och var ledsen.
Min vän var med som stöd (tack vännen) och det kändes skönt. Vi skulle vara där inne halv 8 på morgonen men vi kom inte in förrän hon var nästan halv nio.

Hon fick bara vanlig ipren innan, de stog att hon skulle få lite lugnande på lappen om operationen
men det fick hon inte.
När vi kom in och de skulle sätta (som de kallade det ett litet plast flygplan) droppet på handen så spräckte de hennes blodkärl (arg mamma) när de sedan försökte i armvecket istället gjorde de samma sak där.
Jisses vad hon har blåmärken nu...

-Nej vi får söva henne med gasen istället. säger den manliga sköterskan, då var enda gången
hon visade minsta missnöjdhet.
Hon sa mamma jag vill inte och gjorde små försök att ta bort den. Åh vad det var jobbigt att se min lilla tjej på britsen med masken över ansiktet.
Det tog kanske en halvminut innan hon sov, det såg så läskigt ut. Hon har ju slutat andas en gång innan
men då hittade de inte vad som kunde vara fel.

Jag berättade det för narkos sköterskan (även den en manlig *kors i taket*) och han sa det är jag som håller koll på det, jag lade min hand på hans axel och sa -DU (stirrade honom i ögonen) Jag är stark.....
jag ska ha stenkoll!! lovade han. haha

Jag leddes ut av en annan sköterska som sa att nu kunde vi gå och fika eller något tills hon kom till
uppvaket om en timme.
Oj vad det var svårt att veta att där ligger min lilla tjej och jag ska gå och fika....
Vi gick ut och rökte och min vän köpte en så söt liten pingvin nalle till henne.. tack hon älskar den!! <3
Ringde till hennes pappa och meddelade vad som gjorts och lovade ringa tillbaka sen igen.
Vi rökte lite till och sedan gick vi upp till uppvaket.
Där var väldigt lite folk på sjukhuset och det var skönt, men att man bara fick sitta en och en vid sängen för att vänta på att hon skulle vakna tycker jag var löjligt, jag hade behövt ha min vän även där...
Vi turades om att sitta vid hennes sida och den andra sträckte på benen och var ute då och då.

Ungefär halv 12 vaknade hon med ett jätte ryck! slet av syrgasmasken från munnen och satte sig upp.
Stackars min lilla tjej, helt yr och halv borta var hon. Men inte ens nu var hon ledsen...
Hon fick pingvinen och kramade den hårt. Hon fick ett par klunkar läsk och läkaren förklarade att hon kommer att kräkas en hel del eftersom det runnit ner blod i magen.

Efter ett tag kom vi upp på avdelningen och Lina somnade och vaknade mest hela tiden.
Vi vick veta att hon skulle ha kissat och ätit något innan vi fick komma hem.
Det var bara att vänta... och vänta.... och vänta....
Lina piggnade till lite, kräktes och somnade igen om och om igen, narkosen tog hårt på henne...
Vid fyra när läkaren kom hade hon inte kunnat äta eller kissa men jag sa hon piggar på sig bättre hemma i lugn och ro.  Vi fick åka hem ändå, bara jag lovade att ringa till avdelningen och säga hur hon mådde på kvällen.

Hon hade ont och åt piggelin glass och det fick hon behålla, åt eller drack hon något annat bara kräktes hon.
Man känner sig så maktlös när man inte kan göra något för henne.
Inte en enda gång hon har gnällt över att hon har ont, hon är stark min tjej!!

Meningen var att stora tjejen skulle opereras idag, men se det blir inget med det! *arg*
I går morse ringde tandvården på sjukhuset och sa att de sett i sina anteckningar att hon skulle sövas idag.
Då sa hon att de passar på att dra ut tänder på henne med, jaha sa jag... gör ni det??
Har ingen possitiv erfarenhet av tandvården på sjukhuset och den blev inte bättre nu....
Jag frågade hur många tänder det var frågan om och den dumma idioten ville rycka 8(!!!!!) tänder på en gång.... Pluss att hon då skulle ha ont i hals och näsa!!
Jag fick en chok!
Bad att få ringa upp när jag snackat med mina föräldrar, och jisses vad de exploderade!!!
I helvete heller att de ska plocka 8 tänder och operera mandlar och polyper samtidigt!!!
Resultatet blev att operationen inställdes och vi gör som vi hade planerat med vår vanliga tandläkare, och följer hans plan.
När jag ringde operation och förklarade varför vi avbokade så sa hon att det hade hon med gjort,  hon sa -Det är ju omänskligt att göra så med en liten tjej!!
Det var väldigt skönt att få hennes medhåll om att jag gjorde rätt...
Så istället för operation idag så blir det maxi-biltema-lantmännen och barnen ska få lite små presenter.

Min goa sessa Alva var här i går och shit vad jag älskar henne!!! Hon har promenerat rätt in i mitt hjärta!
Det roliga är att hon verkar trivas så bra här, gnäller nästan aldrig och har aldrig långt till ett skratt. Och villket skratt sen! *ler*
Hon kommer i eftermiddag igen, bror och fru med syster och man ska upp till jaktmarken och kolla efter svamp och bär. Då är det bättre hon är här.



Min underbara lilla sessa <3<3<3


Lina och jag alldeles innan de sövde henne....


Lina alldeles efter operationen, när vi kommit upp till avdelningen.. hon var så trött...


Lina sover godast i mammas säng hihihi  var dock liiiite orolig att hon skulle trilla över kanten ;)



Att man kan älska så mycket som man älskar sina barn?? ja jag blir förvånad varje dag att man bara älskar dem mer och mer.....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: