tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Dan före dan.....

YEY!! I morgon åker vi!!
Jag och töserna ska åka till världens mysigaste sommarhus. En god väns sommarstuga mitt i mörkaste småland.
Vi ska vara iväg ända till Fredag. Ska bli så otroligt skönt att bara kunna koppla av och ignorera vardagens problem och bekymmer.

Jag och töserna har ett par traditioner som vi ogärna ruckar på.
Julafton firas med mamma, pappa och min bror med familj.
Nyår firas alltid i Helsingborg, med samma goda vänner.
Midsommar firar vi hos en annan god vän här i närheten. (Min guddotters familj)
Och en vecka på sommaren åker vi till detta underbara sommarhus.

Nu är det äntligen dax! Har försökt förbereda och fixa i flera dar nu så det inte ska bli en massa att fixa i sista minuten.
Så nu är nästan all tvätt tagen, där är ingen disk och allt som skall bäras ner till mamma från kylen är fixat.
Idag ska jag packa ner kläder och annat vi behöver ha med oss och se till att ringa sådant som måste ringas innan vi åker.

I kväll ska vi packa bilen för vi åker halv 8 i morgon..
Barnen ska få ha sina cyklar med sig och jag är "plocka svamp laddad" ända upp till tänderna.
Bara en sak som stör lite.... Jag äger inga stövlar..
Det är ganska bra att ha när man ska traska i skogen...

Bilder från vår semester 2009


Bad i sjön blev det nästan varje dag.



Lina är liite av en badkruka men efter en stund så fick man inte upp henne:)


Underbara skogspromenader med svampögonen på....


Hittar man ingen svamp så kan man ju alltid hitta på annat....
Här har de hittat en seg björk som de hade roligt med hur länge som helst.



Man blir väldigt fikasugen av allt badande och allt "skogande".
Synd bara att vi upptäckte att vi lagt filten rysligt nära myrornas motorväg...



Kunde bara inte låta bli att ta med dessa underbara blommor, Någon som vet vad 17 den heter??



Närbild på denna så coola blomma, blommar 2ggr om året och jag har hittils inte kunnat hitta vad den heter.


Nu ska jag fortsätta med mina förberedelser, lista lite som skall handlas på vägen och kanske väcka barnen...... neeee lungnare om de sover ett tag till.....

Kommentarer
Postat av: Anette

Hej

Blomman heter Clivia/Mönjelilja

Mycke fin .....

2010-08-20 @ 01:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: