tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

skriv ALDRIG på något

åt någon annan. Även om man litar på den andra personen aldrig så mycket !!

Jag har fått erfara det den riktigt hårda vägen nu. Jag är arg förtvivlad men mest väldigt väldigt ledsen.
Det är många som blir lidande för att jag en gång i tiden skrev på ett papper.
Just på grund av det och att personen inte betalar det han skulle så kommer kronofogden dra pengar från min sjukersättning (som många vet inte är speciellt hög) varje månad. Jag hade ett långt samtal med dem i går och jag förklarade att jag har inte utrymme i min redan ansträngda ekonomi för en avbetalning jag inte borde behöva betala.
Jag förklarade att jag har billånet och 2 andra lån jag betalar på pluss allt annat som man måste betala med 2 små barn. Hon talade om för mig att kronofogden inte räknar andra "lån" i sin kalkyl. Ehhh ursäkta så ni ska dra pengar så jag inte kan betala det andra så det säkert också hamnar hos er??? Vet ni vad människan svarade... -JA, det  är så vi räknar... Jag blev mållös!
Jag har kämpat så länge för att inte hamna hos fogden och så är jag där iallafall, för en skitstövels skull..
Allt känns rätt meningslöst nu, varför ska jag kämpa när jag ändå aldrig kommer att kunna vinna?
Ska erkänna att jag nu är rätt nära kanten för vad jag orkar med.
Jag vet med hela mitt väsen att det bara är att "komma igen" men vad gör man när man inte får någon "belöning" bara nya besvikelser och hopplöshets kännslor?
Det enda som glädjer mig nu är barnen och till viss del min hobby, scrappbooking.
Som jag troligen får skära ner på stort! Eftersom jag måste sälja mycket av mina saker.

Så om någon råkar vara intreserad av quickutz dies eller stämplar monterade på foam så har jag många till salu..
Även mycket band och mönstrade papper.
Ska sätta mig i morgon när barnen är på dagis och fota sakerna.

Varför ska jag behöva sälja mina saker som jag älskar för en sn skitstövels skull??
Är så jävla besviken!



Kommentarer
Postat av: sara

Varför kunde de inte ta bilen? Den gamla?

Lider med dig gumman.

Stor kram.

2009-09-03 @ 20:15:13
Postat av: mia

Jag älskar dig världens bästa moster <3

2009-09-04 @ 18:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: