tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

disputation bröllop och saxar.......

Ja var ska man börja..
Var på en härlig disputations fest i lördags som även visade sig bli bröllopsmiddag... Ja tokfransarna hade gått och gift sig på eftermiddagen med. Massor med god mat (grekisk buffe) och trevligt folk. Träffade en av Annas vänner som faktiskt läser min blogg (hej igen ;) )  Fick mycket beröm för mina inbjudningskort som jag gjorde, blev nästan generad av allas beröm. Men självklart känner jag mig stolt att just jag kan göra fina kort. Jag (som många redan vet) gillar ju inte att köra bil men var faktiskt chafför med!! Det gick riktigt bra. Var ganska obeagligt när det regnade så mycket att det blev vågor på vägen men hem kom vi helskinnade ändå.
Anna, min svägerska är en helt fantastisk människa! Jag förstår att min bror föll som en fura för henne. Så go och glad och passar honom perfekt. Gillar dig skarpt Anna!!

Trots att det inte blev så sent har allt gått som om jag hade tuggumi under fötterna idag. Riktigt seeeg dag. En kompis till töserna ville komma och leka och det var kul, de sköter sig så bra och leker så fint när det är någon här. Syster och 2 av hennes barn kom frammåt eftermiddagen och vi stansade lite bokstäver och figurer till korten. Och barnen lekte fint..... trodde jag :S
Tills lina kommer och säger
-Mamma mormor sa att jag fick klippa mig.... ***suck***
Tösen har skalat av håret på bägge sidor.. bara nacken orörd..
NJa inte hade hon frågat mormor inte! Men lina du får inte klippa dig själv ju. Det gör ju eva.
Men mamma jag hade glömt det.
Hhaha jaja syrran jämnade till det lite så det såg inte såå förfärligt ut. Tills i kväll.. Då hade hon klättrat upp och hämtat nästa sax..
Nu åkte allt utom en liiiten hårslinga i nacken också.
Då blev jag inte glad ska jag säga!!  Då tog jag saxen och klippte av den sista testen med. Så nu blir det till att boka en "akut" tid till klippeva i morgon.

I morgon ska jag på ett möte på arbetsförmedlingen med HU! Jag vill visst jobba men inte efter deras regler. Jag tänker inte "arbetsträna" 2 timmar om dagen när jag förmodlingen kan få en halvtidstjänt iallafall. Men jag skall försöka att inte ha förutfattade meningar.
Vi får helt enkelt se vad de säger i morrn...
Nu ska jag försöka sooooova, lär behöva all energi jag kan få imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: