tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Torsdag kväll.... känns som natt

Barnen har varit dåliga i omgångar och tiden har bara rusat iväg. Jag har nu insett att jag är en obotlig tidsoptimist (igen, brukar vissst inse det när tiden är knapp) jag kan verklien inte planera min tid.  Borde vid det här laget fixa det med bravur, men så är icke fallet.
Tröttheten är också ett stort problem nu, har inte hunnit vänja mig vid höstens mörker än. Brukade ju visst vara trött innan men inte så att man vill gå och sova vid 21 på kvällen.
Både ordningen här hemma och mitt rogivande pyssel har blivit lidande. Jag vet att mycket av min okoncentration (haha krångligt ord) beror på en person. En person som jag önskar jag slapp träffa mer över huvudtaget. Synd att man inte får som man vill alltid.
Igår var måttet rågat, kallt mörkt och otrivsamt, jag hämtade upp en korg ved och tände i kaminen, det har jag längtat efter!
Sen har ju lillan fått ny säng och då ville töseserna byta rum så jag ligger numer i vardagsrummet och de har fått sovrummet. Villket får dominoeffekten att allt som flyttats på är i en salig röra.
Jag har förmiddagen på mig i morgon att få till någon slags ordning för sen åker jag iväg till en nyvunnen vän och ska bara slappna av och ha det skönt ett dygn. Helt utan barn och måsten.
När jag kommer hem får jag dubbel dos av barn. Både mina 2 och min guddotter med storasyster skall vara här. Huset fullt med andra ord.
Måste hinna få lite ordning på allt som är utspritt i morgon så det är "ettåringsvänligt" igen.

Idag har jag och lillan varit hos min bror med fru för att hjälpa till med lite tvätt och städning. alltid lika trevligt att komma dit, de är verkligen ett par helt fantastiska människor. Jag har nog aldrig mött några som är så totalt osjälviska som dem. (ja det skulle väl var lilla mamma då)
Det tog nästan hela dagen och när vi kom hem tnkte jag bara läga mig en stund på sängen och slappa lite medans barnen satt och lade pärlplattor. JAG SLOCKNADE SOM EN STEN! Är inte klokt.  Önskar jag haft orken att gå ut och gå ikväll men det gick helt enkelt inte. Har iallafall blivit mer taggad att fortsätta nu. För helt plötsligt har vågen börjat vara snällare än innan. 5kg ner nu. Riktigt roligt!!
Nu har jag gäspat en stund så sängen ropar högt.
Nattis nattis alla goa som tittar in.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: