tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Sova... hmm ja det är väl sånt somliga gör på natten??

Men inte jag :(
Var verkligen aptrött i går och ville bara sova. Snackade med en kompis i telefon till 23 eller nått och strömmen kom och gick mest hela tiden. Blåste och regnade som bara den. Kort sagt perfekt att bara "sova över det" men nej.... Inte f**n kan jag det. Låg och vände och vred på mig till strax efter ett, små slumrade lite men vaknade hela tiden med ett jätte ryck. Somnade inte ordentligt förrän vid 5 och vad blir följden av det.. Jo att vi försov oss i morse, igen :( Känner mig hemsk. Hade jag vaknat så hade tösen inte missat bussen. Men men nya tag och hoppas hoppas att jag får sova bättre i natt. Tror lite att eftersom jag haft selma här (och då inte sovit speciellt hårt) så sitter det i lite.
Idag skall jag ringa vårdcentralen och boka tid. måste få ordning på min mage. Kan inte fortsätta så här.
Skall ringa försökringskassan och boka avstämmningsmöte och hoppas att få det snart, väldigt snart.
Paniken över att inte ha jobb börjar smyga sig på mig allt mer.
Jag är kanske konstig men jag vill ha ett jobb att gå till varje dag, samma jobb samma arbetsuppgift och samma väg till jobb varje dag. Vill ha rutin och hmm hittar inte ordet men inte olikt från dag till dag. Vill veta vad som väntar.
Det perfekta hade ju varit ett eget fik men den drömmen får vänta ett bra tag.

Har fotat och fixat i ordning massor med saker som ska upp på tradera. Både barnkläder och pysselsaker. Blir mest utstansat och kanske lite stämplar som aldrig blir använda.
Ett par myntsammlar grejjer är det med.
Min morfar var numismatiker men det e inte vi så nu får de sakerna bo hos någon som uppskattar dem.
Måste måste måste prata med Linus igen om min sharan, jag måste ha den såld nu. Han lovad att hjälpa mig men han vet nog inte hur brottom det är.
Nästa månad börjar krf dra pengar från min "lön" :( känns riktigt pissigt!! Hoppas nu bara mitt ex har vett att ge mig de pengarna eftersom det är han som är den som är skyldig dem.
SKRIV ALDRIG PÅ ETT PAPPER ÅT NÅGON ANNAN, INTE ENS EN MAKE/MAKA!!!!
Finns bättre sätt att lösa problem då.

usch nu blev jag lite depp igen.. måste göra lina klar för dagis
hepp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: