tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Onsdag 7 oktober 2009


Jag var helt utslagen i går. Feber ont i hela kroppen och törstig, törstig som fan! Började morgonen med att dricka 2liter vatten rätt upp och  ner. Trött så jag knappt kunde hålla ögonen uppe. Barnen var också trötta och griniga. Ringde dagis och skola och meddelade att de inte kom. Satte mig i soffan och somnade på stuts. Vaknade till av att jag frös som bara den och då var här nästan 21grader inne. HU hatar feber!!
Bäddade ner mig i sängen under 2 täcken. Skulle värmt min rispåse men pallade inte gå upp. Någonstans långt borta ringer telefonen, kom mig inte ens för att man kanske borde svara om det ringer. Rätt vad det är står mamma där och undrar hur det är. SKIT svarar jag, har inte ens hört när hon kom. Barnen lekte snällt jämte mig och det var allt jag hade "koll" på. Gulle mamman kom med en ipren till mig och sa att sov du så tar jag töserna med ner till mig *älskar dig mamma* HU vad jag frös! Syrran ringde på mobilen och jag lyckades trycka på svara och högtalare. Där låg jag helt utslagen med syrran i luren hehe. hon tröttnade efter att jag somnat ifrån henne ett par gånger och sa sov du så hörs vi sen. Jag var verkligen helt borta.
Sov till lunch och sen tänkte jag att jag har massor att göra kan ju inte ligga och tryna hela dan.
Somnade nog om en stund till men det är ju trots allt tanken som räknas.
Mamma ringde och frågade om jag ville ha lite tomatsoppa till lunch. MUMS
Jag gick ner och mamma hade varit så gullig, hjälpt barnen så de hade fått baka banankaka i småformar.
Den sockerkicken det gav var precis vad jag behövde. SÅÅÅÅ goda de var.

Mina duktiga töser!!

Fick i mig lite soppa sen gick vi hem. Hela eftermiddagen bara låg jag i sängen, gick bara upp för att dricka mer och värma rispåsarna.
Min vän från HBG är i deras sommarhus alldeles själv, hon pluggar inför en tenta. Är lite avundsjuk på henne. Jag och töserna var där ett par dagar i sommras helt underbart! Längtar tillbaka till det totala lugn där är.
Min guddotter Selma och hennes syster var här förra helgen och syrran och ett par av hennes barn. De hittade ett par gammla simglasögon att leka med och givetvis var jag framme med kameran hehe

Selma och Lukas är bara för söta!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: