tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

kvart i åtta

är klockan och jag vill bara sova lite till... men nej. Jag har 4 barn här som bara vill busa.
Trodde att de skulle kunna vara ute och leka idag men det är full storm och ösregn :(
Funderar på vad jag ska kunna sysselsätta dem med inne en hel dag.
Jag skulle vilja baka bullar idag men misstänker att det bara är att glömma.
Läste nämligen på min väns blogg att hon bakat bullar och då blir man så sugen.
Tänk varm nybakad kanelbulle och ett glas kall mjölk, mums!
Jaja vi får se hur dagen går. Syster yster kommer idag med, jippie då blir det inte 4 barn på min illa yta utan 6 :O
Men som någon klok människa sa, finns det hjärterum finns det stjärterum!

Jag behövde verkligen den här lilla trippen jag gjorde i fredags, bara få ta det lugnt och koppla av från alla måsten och plikter. Fick en sån energikick att jag när jag kom hem bakade 2 pajer och stekte plättar på en jätte smet.
Tack o lov för mi och linus (tål att sägas många gånger) De ställer alltid upp. Minsta lilla man behöver hjälp med så hjälper de gärna.
Visst jag hjälper dom så gott jag kan men ändå. Ge och ta. det är modellen.

Har lite dåligt samvete med.... Målade ju en pall till min bästa väninnas ena barn och jag har fortfarande inte åkt och lämnat den. Ok hon jobbar mycker men ändå.
Ska kolla om mamma behöver sin bil i veckan för kan jag låna den så ska jag åka och lämna den och snacka lite skit en stund.
**saknar dig vännen**
Har fortfarande 2 pallar kvar att måla, en till lillasystern och en till barnens kusin. kommer bara inte riktigt ihåg vad kusinen ville ha på sin pall.
Får nog ta ett snack med min ja eg är det min ex svägerska men kallar henne heldre syster :)
Usch nu blir jag sentimental... Jag är så glad att jag har så många nära och kära som ställer upp för mig! *ler*
Skulle vilja krama om dem allihopa!!
Nu pockar barnen på upmärksamhet så nu är det slut på lugnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: