tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Shit vad man glömmer fort!!

Jag kom inte alls ihåg hur små de där krabaterna är när de kommer ut..
En alldeles perfekt liten människa har kommit till världen och hon är min brorsdotter *ler*
Titta villken goding!!




I helgen hade jag det väldigt trevligt, min vän från hbg och hennes dotter var här och en annan god vän.
Vi har ätit gott och mått gott och bara umgåtts:)
Så i går fick jag ju ett tokryck. Eftersom jag knappt sovit för Lina hade massa otäcka mardrömmar så var jag apetrött. Men inte hindrar det mig inte haha jag satte i gång att baka bullar och inte en vanlig sats utan dubbel. Min andra brorsdotter bakade nutella muffins (mums)
Goda bullar blev det!! Både släta bullar kanelbullar och mandelmassebullar.
De släta blir nog lite lagom juliga semlor. Blev så väldigt sugen på det för ett tag sedan nämligen.
Så i går eftermiddags kom då äntligen lilla Alva på besök till faster för första gången.
*leeeeeeeeeeeeeeeer*
En sån liten plutt!!
Längst där nere i bilstolen satt hon, rosig om kinderna och sov så gott!
Det kommer defenitivt att bli fasters sockertopp!
Jag höll henne en lång stund och satt bara och toklog, att de kan röra till så mycket känslor de där små liven!
Alla "mammahormoner" hoppade 31 i kroppen. Jag vill ha fler barn så småningom, men jag har en dröm som ska gå i uppfyllelse först.
Och det är att få ett jobb, en bättre ekonomi och en ordentlig rutinerad vardag först.
Tur att man kan åka och lukta på andras bebisar när behovet blir för stort.
Nu är det dax att skynda på Lovisa annars missar hon bussen, Hoppas bara det inte är en "mamma jag vill inte gå upp dag" idag.

puss å hej förgätmigej

Kommentarer
Postat av: Mia

Snart har jag en liten en också ':) hihi

2009-11-23 @ 11:45:34
URL: http://misiing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: