tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Hipp hipp hurra för Lovisa idag :)

Idag fyller min lilla tös 6 år!!  Hon har blivit så stor.
Dagen börjades med "ja må du leva" varm choklad och räksmörgåsar. Det var riktigt poppis.
Hon fick öppna lite paket från mig och mormor och morfar, där var lite till lillasyter med.
Det är rätt tyst här hemma nu, jag har nämnligen tappat rösten nästan helt.
Blev hes i förrgår och det har bara blivit sämre.
Kraxsar värre än en kråka.
Idag har jag suttit i telefonen nästan hela dagen, trots mitt kraxande.
Försäkringskassan, familjerätten, vårdcentralen och en vårdcentral till. Ska byta vårdcentral och bli vaccinerade både jag och töserna.
Vi ska dit alla 3 i morgon och jag ska få hjälp med mitt nageltrång.
Fasar lite för vad dom ska göra, har hört skräckhistorier om hur de rättar till sådant.

Nu i kväll har min bror och hans fru varit här och ätit tårta och firat Lovisa.
Båda töserna har varit jätte duktiga och dekorerat tårtan med alla möjliga sorters godis.
Hon fick världens set med kastruller och tallrikar och köksredskap. Lina fick ett set med lera och lerverktyg.
Oj vad de lekte kock!

Nu i kväll bjöds vi på mat nere hos mamma och pappa (mormor och morfar) det blev kotletter klyftpotatis och sallad.
När vi kom hem väntade jag mig världens bråk om att gå och sova, som vanligt men nej det blev ingt bråk *chokad*
Syrran var här i går och tog hand om ett jättebråk med Lina om det här med att gå och sova. Det var inte roligt!!
Jag vet att jag måste vara den starka och visa hur det måste vara men det var verkligen jättesvårt.
Jag fick tips hur jag skulle gör med Lina (det här med att bara bära tillbaka till sängen sägga nu är det natt sov gott och sen gå) men shit vad hon var rg och ledsen. Det blev en intensiv timmes skrik och bråk och jag satt å tjöt men sen lugnade hon sig och somnade utan att vara ledsen. Hon bad tillockmed om förlåtelse för att hon varit så arg.
Och nu i kväll behövde jag bara bära tillbaka henne en gång och säga till henne en gång sen sov hon!! Det tog bara 20 minuter.
Hoppas hoppas hoppas att detta kan lösa sig så hon kan få ro på kvällarna igen.
Nu ska jag skicka ett sms till min syster och tala om hur bra det har gått och sedan är det lite facebook och sängen. Jag beöver nog också komma ifatt lite.
Kanske jag kan prata litegrann i morgon iallafall. Annars får jag väl kraxa vidare.

Kommentarer
Postat av: sara

Hrj gumman.

krama töserna från mig och ett stort grattis i efterskott till födelsedagsgrisen.

Får bli present nästa gång vi ses.

kram

2009-11-03 @ 07:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: