tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Fredag= husmorsdag......

Idag blir det husmorsdag i stora mått!
Det skall tvättas sängkläder och bakas bröd. Helst bullar också om jag hinner. Jag har fått låna en saftmaja av min bror och hans flickvän så det ska snart bli hemmagjord saft med:) Plantera rädisor,dill, persilja och bönor hoppas jag också hinna med. Mycket av det har min söta storasyster redan förgrott så det e bara till att sätta ut.
Jag hade planer på sovmorgon idag men neee vaknade 5 :O
Och var vrååålhungrig!  Har börjat äta lite var 3:e timme för att försöka krympa magsäcken lite. INTE lätt!!!
Men tror faktiskt jag är på god väg. Ska bara försöka undvika mammas goda mat haha inte så lätt att bara äta lite av den.
Nu är klockan snart 11 och jag ska försöka att komma ihåg att käka ett äpple. wii jag e såååå duktig.

Det sista tävlingskittet från tantscrappa har kommit. Det var inte lätt! Skall nog titta känna och fundera på det en stund till innan jag sätter saxen i det. Hittade mina broderier också, har några som är påbörjade så kanske ska man sätta sig och sy lite. eller nej göra nytta var det ju... hmm jaja jag får väl gå ner i tvätten då...
hopp å hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: