tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

att titta på när någon klipper gräset....

kan vara riktigt trevligt. Jag sitter i min systers trädgård och vinkar lite på henne när hon passerar med klipparen. Så skönt att det inte är jag som ska behöva springa runt med den idag. Töserna och jag har sovit här i natt och ska sova här en natt till. De är så glada för här finns både stutsmatta och kattungar. Skulle varit inne på umgänge med barnens pappa men han fick förhinder sa han. Bilen hade gått sönder eller nått. Men det enda tjejjerna sa var jippie då får vi hoppa mer på mattan, så de tar nog inte så stor skada av det.  I gårkväll städade syrran köket och jag stog för kaffe och sällskap. Barnen lyckades vi få isäng iallafall till elva (haha) vi gick och lade oss vid halv två :0  Syrran kom uppspringandes och undrade om jag somnat, ne var ju vaken än (har suuupersvårt för att somna i någon annans säng) hon ville ha sällskap ut. Det var någon/något som höll på att krafsa sig in genom rutan (hon sover på källarplan). Det visadesig att det var 4 igelkottar som trillat ner i gropen som är vid källarfönsterna hehe. Vi lade dit 2 plankor som de kunde klättra upp på. :)
Men det är ju inte varje natt man är på igelkottsjakt.
Sen sov vi rätt ok ända tills klockan ringde kl halv 7.... TRÖTT!!
Jag barnen och pappa har varit hos advokaten idag med, aldrig roligt... Men jag tror och hoppas att vi hittat en lösning på halva problemet nu.
Barnen hoppar som galningar på stutsmattan nu och vi ska gå in och börja med kvällsmaten.
brb

Kommentarer
Postat av: lina

hihi vad roligt med igelkottar tycker dom är sååååååå söta. hoppas det löser sig till det bästa massa kramar från simba syss

2009-05-15 @ 10:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: