tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Söndag......

Ja så var det snart en ny vecka och jag har inte hunnit med ens hälften av vad jag velat göra.... IGEN!!
Jag förstår inte (läs vill inte förstå) var all min tid tar vägen... Känns som om jag har som Nalle puh skulle ha uttryckt det "fluff i huvudet".
Min dag ser oftast ut såhär:
Vaknar nästan alltid mellan 6 och 7, då är det på med kaffe och 2cig sen e man nästan vaken. Det gäller att smyga omkring om man vill ha en liten stund för sig själv... Vid 7 måste barnen väckas. Sen är det plocka fram frukost och fixa med kläder om de ska till dagis. Nu börjar en kamp om tandborstningen (VARJE morgon :S) sen flygande fläng till dagis oftast en kvart för sent....
Kommer hem igen då är klockan ca 9-9,30 då slänger jag inte en maskin tvätt sen in till mop och snabbfikar...
Hemma igen vid 10snåret...
Brukar hamna framför datorn, kolla bloggar, fixa upp auktioner på tradera etc...
Käkar nått vid lunch vanligen knäckebröd med tomat på eller fil och flingor.
Läser en liten stund och sen försöker vila lite innan barnen ska hämtas igen.
Hemma med barnen vid halv fem då ä det bara att börja med kvällsmaten (om vi inte ska äta ihop med mop)
Bada barnen, käka och sen försöka natta dem.. Eftersom jag har fått in en väldigt dålig vana som är svår att bryta så nattar jag dem i soffan. Orkar bara inte ta striden med att få dem att somna i sina sängar just nu. Dessutom gillar inte stora tjejen våningssängen och Lillan sover alltid i min säng...
OK försöker att inte ha så stora krav men det är allt det jag inte har gjort som pressar mig. Har så svårt att se det jag verkligen har gjort.. Jag kunde ju alltid ha gjort mer... eller??
När barnen somnat mellan nio och elva nångång.. Har jag en stund för mig själv igen.. så länge jag nu orkar hålla ögonen öppna.
Min lilla stunds vila mitt på dagen är guld värd, jag sover oftast inte utan bäddar ner mig i soffan eller i sängen och läser.
Drömmer mig helt enkelt bort till en annan värld, en annan tid och med ett annat jag....

Sen sitter man ju här då kl 23:30 och ska försöka skriva av sig haha.. borde sova egentligen för jag bara svammlar en massa.
I morgon fyller min käre bror år. Jag har gjort ett kort och håller på att montera hans present. (vet ju inte om han läser här så jag kan ju inte avslöja vad det är)

Jag satt och var väldigt ledsen häromdagen, saknar Ludde så mycket. Lovisa kom fram till mig och frågade varför jag var ledsen. Jag svarade att jag saknar Ludde och att det gjorde mig ledsen. Hon svarar mig med en kram och säger -Men mamma har du glömt bort att han slutade andas och blev en ängel.
Vad svarar man på sådant??? Hon har så mycket insikt i allt omkring sig.
Jag sa iallafall att nej det hade jag inte glömt men att jag saknar honom ändå. Då tog hon min hand och gick med mig ut i köket där ett av fotona på honom står och förklarade att hon kunde rita av honom om jag hade glömt hur han såg ut.
Jag kunde inte annat än le.
Ja Ludwig kommer alltid att fattas mig men mina 2 töser gör att saknaden är lättare att bära.
Ujujuj vad sentimentalt det blev *torkar en tår*



Jag skulle ju faktiskt visa mina nya albumsidor som jag knåpat ihop.....


En sida om ina 6 systerbarn....... härliga ungar!!



Sida till Ludwigs album....



Och ett grattiskort som en vän beställde...


Jag och pappa var och handlade i förra veckan. När vi kommer fram till affärens dörrar är det detta som möter oss......
Ett par mycket hungriga och närgångna ankor.....

Givetvis fick de lite bröd när vi kom ut och hade handlat klart. Kan bara tänka mig vad personalen tycker om det;)

Men jag måste säga att jag beundrar henne.. ja ankan!
Hon har 2 karlar att se efter å ha kolla på, sicket jobb ;)

Nej nu är det sängen som gäller och en snabb flytt till 1930 talets england.... ikväll är jag nämligen en engelsk rik adelsdam ;)
sov gott alla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: