tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

NÄ vill inte ha mer

snö nu..... vaknade av klockan halv 6 och råkade kolla ut. Det räckte nu är denna dan med förstörd.
Snö snö snö och åter snö... det är kallt, vått och allmänt obehagligt!!
Jag vill ha sol, värme och grönt!
Tänk att kunna gå ut på altanen en tidig morgon när barnen fortfarande sover och det är ljust och fåglarna kvittrar.
Sätta sig i lugn och ro med en kopp kaffe och en cig.
***längtar***

Jaja kaffet kom på (är föresten redan inne på kanna nr 2) och Mia blev väckt. Full fart hit å dit innan hon blev klar.
Ungarna vaknade och bänkade sig i soffan framför barntv.
puh nu lite lugn å ro kanske??
nje se då börjar skallen redan planera, och jag lovar mitt huvud är inte det minsta snällt när det sätter igång.
Disken ska tas, bör städa upp i leksakerna igen, ja så var det soptömmning idag hade jag nått mer som skulle till tunnan, vångingssängen ska ut eller? jo det ska den nog. sen e det cirkus på söndag måste ringa och kolla vad biljetterna kostar. kanske kommer min tatuerare på besök i helgen och då vill man ju ha det lite städat åtminstone, och mat ska handlas så man kan bjuda på anständig frukost iaf. kaffe disktrasor och mjölk ska med handlas lika bra att skriva lista,sen.... och när man då ändå ska handla kan man ju åka till apoteket behöver ju nässpray till förkylda barn och jämte apoteket ligger systemet, kanske ska unna mig ett par cider i helgen. nje det kan vara. men nettans massage ligger där och tänkte kolla vad en massage kostar, mamma skulle behöva en. fast det kan ju vänta hon fyller inte år förräns 29 april... just det dagens planering var det ja.... bädda rent skall också göras. tvätten måste jag bära ner i tvättstugan... brödet är slut så det skall bakas *har jag jäst??* är nog bäst att handla det med. och barnens tandkräm är ju med slut. hmm var det inte något mer som hade tagit slut...... jaja jag får skriva ner det när jag kommer på det nästa gång.. har föresten 2 korgar ren vikt tvätt som ska in i garderoben med...

Förstår ni nu att man kan bli trött för mindre..... hahaha
och så ovanpå allt detta kommer det mer SNÖ!!!!
Jag hatar snö.
blir så trött.....


kanske vore nått för mig......  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: