tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Migräään :(

Inte roligt att vakna idag. Vaknade med illamående och migrän...
Barnen har dock varit snälla. Lina sov till 11 idag och Lovisa satt bänkad framför scobidoo.
Hällde i mig lite kaffe och tog en cigg på altanen, inte varmt än men fåglarna kvittrade iaf.
Har småpulat lite med tavlan jag gör och snart kommer det en bild på det färdiga objektet. Blev faktiskt bättre än jag trodde från början. Mamma var här och hjälpte mig med disken och att gå igenom alla tråkiga räkningar som skall betalas. Får sätta mig och dra lott om villka jag betalar denna månaden;)
Nu sitter lillan och räknar alla mina småmynt som var i min sparbössa och jag misstänker att några bara "råkar" hoppa över i hennes hahaha.
Jag bara måste få hylla min mamma lite, hon är en allkonstnär av det stora slaget. jag har nog bara hittat en sak som hon inte e bra på. och det e datorer.. men hon börjar lära sig.
Hon älskar att skriva och vill gärna börja blogga hon med. Ska se om jag orkar lära henne snart.
Pappa är också helt underbar! Han ringde i morse och undrade om jag kunde hjälpa honom att sätta i en lins. Sedan masserade han nacken och axlarna och det e så skönt när man har ont i huvudet. Han gick ut och kollade hur det var med min bil också, där är något som drar ur batteriet och idag kunde han lokalisera felet. Det är fläktjäveln som tjuvstartar fast bilen e avstängd. Sen var det något med bromsarna med som tydligen är rätt viktigt;)
Tur att jag inte kör så ofta.. Jag kan ju oftast låna mammas bil om jag ska någonstans.
Så tråkigt bara att betala nästan 1500 på min sharan i månaden. Hoppas hoppas den snart blir såld....
Bilar är något jag verkligen avskyr!!! Ett måste att ha men fan vet om inte jag försöker få tag i en billig leasingbil när jag får jobb... eller möjligen ett jobb med tjänstebil..
Jaja jobb orkar jag inte tänka mer på nu ändå.
Nu ska jag limma på de sista detaljerna på tavlan sen ska jag göra mig en macka eller kanske ta lite yoggi....
blir väl lite bloggadne i kväll med....

kram å suck...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: