tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Jippie!!!!

Min syster ringde, ÄNTLIGEN!!! Hon är på en mini semester i Englad med en vän. Jag har gått runt å bara väntat på att hon ska ringa hur länge som helst känns det som.
I normala fall pratar vi i telefon mellan 5-10gånger om dagen haha ja jag vet vad ni tänker nu **galning** men vi går hemma båda två och har samma mobil abonemang så det kostar inget heller. Det finns inte mycket som är bättre än att ta en morgon cigg ihop och prata om jobbiga ungar och scrappbooking haha.
Sist jag pratade med henne var i torstes morse innan hon åkte och det känns som en evighet sen. Men nu ringde hon :D
(ja jag hade kunnat ringa men vill inte störa nu när hon äntligen kommit iväg utan man och barn)
Hon satt i vännens (som hon åker med) mammas kök och kännde sig som hemma, hela huset sov och bara hon uppe, precis som vi alltid brukar göra :D
Hon hade handlat en massa kläder bla 4 bodys för 50kr :O härregud gekås är ju dyrt i jämförelse!!!
tshirtar för 12kr styck! jeans på ordinarie pris 125kr.... ja jage  avundsjuk!!!
JAG VILL MED ÅKA!!!!!
Allt var jätte trevligt och de hade ätit kinamat, hemkörd för 35 spänn!
Idag skulle det till en pysselaffär son hette hobby´n craft nånting.. den skulle visst vara lika stor som maxi....
Men nog om min lilla söta syster nu.... (men grymt avundsjuk e jag)


Kvällen i går var ju sådär jätte trevlig som den bara kan bli med halvdåliga barn....

Inte så sjuka att de behöver till doktorn men tillräckligt sjuka för att vara hängiga och gnälliga.
Vi tröttnade på hemmet så vi traskade ner till mormor, morfar var på hockey. Hon bjöd på kvällsmat och barnen fick bada.
När vi kom hem bäddade vi ner oss i soffan.
Båda två somnade bums :) ja ok klockan var nästan 22 men ändå!
Lillan har sovit oroligt i natt, hostat snörvlat och snarkat, hon har sömnapne ibland så jag har ju legat på helspänn. Får väl lägga mig och vila en stund i eftermiddag.
På måndag morgon har jag massor att ringa. Norrekatts barnklinik bland annat. Nu ska jag stå på mig! Det är inte bra att ett litet barn snarkar så mycket och har sömnapne så mycket som hon har. Nu ska jag se till att de kollar upp det ordentligt.
Advokaten skall också ringas, måste kolla om det händer nått eller det kan ta hur lång tid som helst innan tingsrätten får tummarna ur att göra något,
*funderar* vet att det var flera samtal till som skulle ringas..... fan hinner glömma bort det innan jag fått fram penna för att skriva upp det.

Ja mödravården var det med... cellprov :S har aldri gjort det innan.. gick ju inte ens på efterkontroll när jag fött barn... bläää har missat 2 av deras tider nu -inte så bra...

Nu har båda barnen vaknat iaf och sitter och kollar på Händige manny och äter flingor. Vi ska gå ut sen, lovat att hjälpa till med vårstädning av trädgården och pappa/morfar ska sota pannan. Barnen älskar att få vara med morfar när han småfixar på gården de blir så glada av att få hjälpa till med småsaker.
Själv ska jag tvätta och kanske kanske hänga ut tvätt om inte regnmolnen gör sig påminnda.. Det ser oroväckande mörkt ut på himlen.

Pratade lääänge med min fd svägerska i telefon igår. Hon och hennes familj bor långt bort men vi har god kontakt i telefon och brukar träffas när hon är här nere på besök. Alltid lika trevligt att prata med henne!!
Hon och en av hennes söner kommer ner den 24 april och stannar ett par dagar hos en annan släkting och då ska vi se till att träffas:) Kanske mamma ska hjälpa henne sy om en balklänning med. Blir säkert kanon vännen!!
 
Har fått in fler beställningar på kort :D 2 grattis kort och 3 julkort, snacka om att vara ute i god tid;)
Men det ska bli en rolig utmaning att göra julkort i april :)
Fick en beställning på en deep edge canvas tavla för ett tag sedan och den börjar nu bli klar, känns som det fattas något bara.. nja får låta bli och titta på den en stund så kanske det kommer...
Så roligt för jag skickade ett "smakprov" på hur den kommer att bli och han som beställt den verkar jätte nöjd *GLAD*
Huva nu är det snart påsk...... håll tummarna att vi slipper den här tråkiga förkylningen och hostan tills dess, men det e väl och önska för mycket.... kan ju önska mig fred på jorden istället känns det som..

Nej nu ska jag se efter om jag har flingor i hela vardagsrummet eller bara runt tallrikarna och jag kanske själv ska peta i mig något....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: