tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Fotvård och sprutor....

Händelserik dag och den är inte slut än...
Idag har jag lämnat in kort till Vickys fotvård, håll tummarna att hon säljer några :)
Hon fick de jag hade hunnit göra, några påsk kort och några grattiskort. Hon blev eld och lågor och tror verkligen på mig *ler*!!
En snabb duch och sen var det till att fixa i ordning barnen för stora tjejen skulle till BVC och vaccineras.
En parantes bara..... Jag HATAR och då menar jag verkligen hatar när man har en tid att passa, ja jag vet att det är oundvikligt speciellt när man e småbarnsförälder. men ändå.
Hela dagen blir fördärvad, jag stressar upp mig för ingenting och hur gott om tid vi än har slutar det oftast med att vi blir lite sena, just för att mitt huvud inte funkar med det här med tider.

Jaja vi kom i tid idag, faktiskt! Dock var läkaren lite sen haha.
Han lyssnade på hjärta och lungor, tittade i ögon och öron och allt var bra.
Doktor: vet du att du ska få en spruta idag?
Lovisa: ja, mamma sa det.
Doktor: Vet du vad det bästa med denna sprutan är?
Lovisa: ser bara oförstående ut....
Doktor: det är att du får sitta i mammas knä!
Lovisa: tvekar lite sen kommer... nje helst inte..

Jag blev lång som bara den i ansiktet...

Doktor: ja men mamma kan ju hålla handen
Lovisa: nej tack.

Sedan fick hon sprutan och sa inte ett ord.. inte ett pip!
Min duktiga dotter!!!

Läkaren var lika förvånad som jag, det var värst sa han. Hon var duktig.
Ja sa jag stolt!! Har minsan gått runt värre än en stolt tupp idag:D

Våfflor hade jag visst lovat barnen.. jaja när vi kom hem fixade jag smeten och sen kom morfar upp och fikade med oss.
Mycket trevligt!
Det var rätt ruggit inne nu så jag fick fyr i kaminen, en riktigt trevlig sak det där. Både mysmys och värmekälla :D och barnen gillar det med.
Sen var det dax för nästa våffelgäst, mormor slutade jobbet och kom upp och fikade lite innan hon skulle ner och laga mat.  
Trots att vi inte gjort så mycket idag är jag helt slut! Har ont i huvudet och våfflor med grädde var inget som mina gallstenar tyckte om :( Att jag aldrig lär mig! Men det e ju så gott hehe...

Undrans om man ska sätta sig vid dumburken ett tag.. lär visst vara greys anatomy kl 21... ja det tror jag nog det blir..

kram på er!!
 (ps sätt gärna ett avtryck i gästboken, alltid trevligt att veta vem som trillar in här)

Ja bild freak som jag är bara måååååste jag ju ha med en "dagens bild"



Har ni sett så söta de är!! Min stora tjej och min lilla gud dotter :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: