tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

PMS

är över för denna gång och jag kan börja fungera normalt igen haha.
Tack o lov var det lillan som spillt vatten så kylen läcker inte och troligen är det ingen fara med diskmaskinen heller. Skall dock köpa en såndär plast "skål" att ha under den så fort det kommer in lite pengar.

Det har varit en mycket händelserik helg. Barnen har sovit hos sin moster och jag har varit på inflyttningsfest/födelsekalas hos en av mina bästa vänner! Villken kväll!!
Jag kom dit tidigare för att hjälpa till lite med maten och så. Jag träffade en gammal vän där som jag inte sett på många år det var riktigt roligt!
Vi spelade en variant på "med andra ord" och givetvis vann ju killarna... suck
Sen blev det lite singstar och shit vad det var kul! svårt som bara den (för en som är tondöv) men roligt. Jag bara måste försöka få råd till ett ps2 med singstar till töserna, de som dansar och sjunger till allt!
(nån som har billigt begagnat??).
När de flesta åkt hem satt jag och min vän och tjejen jag inte pratat med på länge och hennes kompis och snackade till halv 5 på morgonen. Och jag var inte ens trött!! Hade nog kommit in i tredje andningen eller nått.
Jag sov över eller vilade där 2 timmar haha. Vaknade halv 8 och kunde inte somna om så jag började städa upp efter gårdagen. Ville inte att min vän skulle behöva stå med det själv sen.
När hon vaknade hade jag nästan hunnit få undan allt bara lite kvar som vi hjälptes åt med.

Min "privat taxi" (tack snälla pappa) kom och vi åkte och hämtade barnen.
Av lillan fick jag en kram men stora tjejjen började direkt jag vill sova här meeeeeeer. *suck* ja moster är tydligen riktigt snäll ;)
Långt om länge fick jag iaf med båda barnen hem.
Vi käkade lite lunch och sen kom tröttheten! Shit jag var så trött att jag knappt kunde hålla ögonen öppna.
Vilade en liten stund men med 2 barn som är inne i en "min/mitt" period var det inte lätt.
Jag gick upp och gjorde plättsmet istället.
Plättarna stektes nere hos mamma och pappa och barnen fick bada undertiden.
JISSES vad dom åt!! 5-6 stora plättar var. Sen åt vi lite glass.
När vi kom hem gick det förvånansvärt smärtfritt. Tandborstning, pyamas och nerbäddning. Barnen somnade på 2 röda båda två! GOTT!
Då ringer en kompis från BB! Äntligen har lille Wicktor kommit ut!! Drygt 3300g och 49cm lång!
GRATTIS till er båda vännen!!!
Jag la mig och läste typ 2 ord sen sov jag med. haha
Kort sagt en helt underbar helg!!

Idag blir det telefon terror, har massor jag måste ringa.
Min kusin giter sig i slutet av månaden och det ska beställas tid till både håret och naglarna (ja jag skall för första gången göra i ordning mina naglar proffessionellt hos en kompis som är nagelfixare eller vad det heter)
Sen ska man ju leta  upp något att ha på sig också haha.....
Måste ringa bredbandsgubben med för min nya inloggning funkar inte.
Och min Mia *ler* de kommer nog snart upp jihooo!!!
Ska kolla upp en lördag framöver med så barnen kan få sitt kalas, måste ju ha det ute eftersom platsen inne är högst begränsad.
Funderar på om jag skall be min bror baka en rolig tårta till töserna, han e grym på det.
fundera fundera fundera, ja det ska jag göra.

Blandade bilder.......

Min goa "semla". Titta vad man kan göra om man får klättra på bordet;)


Här sitter 4 mycket förväntansfulla töser och kollar efter bussen. Det var när vi var på väg till busfabriken :)


Snacka om att leva på stor fot hahaha min lilla tjen älskar att prova skor och här är det "fabror" Linus skor som blir utsatta.


Detta var de örhängen vi hittade till Mia på hennes skolavslutning.
Vi gick runt på Mias skola för att kolla in bilderna hon tagit.
WOW hon e verkligen duktig!!!
Tog några kort på korten hehe.

Mias bild i mitten på Selma.

Mias bild högst upp på Lukas.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: