tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Vad 17 är det jag gör galet??

Har haft huvudvärk ett bra tag nu, känns som om jag lever på ipren och panodil. Eftersom det kom ungefär sen jag sov hos syrran sist har jag trott att jag kanske sov kostigt när det inte var min egen säng men nu börjar jag tvivla. Jag har haft ont i skallen i perioder innan och läkarn säger bara -stress.  Jag tycker det mer känns som om jag typ "legat galet" eller gjort något ovanligt typ. hmm blir inte riktigt klok på detta. har funderat på om jag sitter fel när jag jobbar med korten men det känns inte heller som det är det som är problemet. LIlla mamma trodde det berodde på det dåliga vädret, ja eller eftersom det har varit så dåligt väder hr jag varit inne mycket mer än jag brukar och också då mer stilla. hm kanske det. Min bror rekomenderade mig att iallafall kolla upp ryggen hos en kotknackare eftersom det tydligen är vanligt att en nerv kan ha kommit i kläm. Speciellt då om man gjort något som man inte brukar.Jag ska säga att nu börjar jag iallafall bli ruskigt trött på att knapra värkmedicin. Men vad gör man?? Gör jag inte det blir jag sängliggandes och det hade barnen inte uppskattat ska jag säga!
Satt ett par timmar vid pappas/min/mammas datorer i går. Jagförsökte få igång mailen. Men icke! Det vill bara inte fungera. Ska säga att jag drömt om både popservrar och sslportar eller vad det  nu heter. haha
Följde flera steg för steg guider bla på one.com (där vi har vår domän) men nej ingen mail funkar. Frågade tillockmed en vän som är "datiot" om råd men efter en halvtime på min laptop fattade han inte heller vad felet låg. Allt skulle vara rätt ifyllt eller iklickat. Till slut tröttnadebåde ögon och hjärna på windows outlook så jag mailade Adept från min hotmail och bad om råd,  håll tummarna att de har en bra lösning på problemet.
Idag ska jag säga upp både vi föräldrar och mitt älskade harlequin, har inte råd med det just nu. Ok ingen jätteförlust men ändå trevligt när det dyker ner läsbart i brevlådan.
Måste kontakta 3 med, min mobil (som för övrigt är ganska ny) har börjat göra som den vill. Man vet aldrig när det är min som ringer för den ändrar signal när den själv har lust. Jag har ju även den som kamera men nu kan man inte se eller skicka bilderna man tagit. blä.
Ibland längtar jag verkligen efter att ha blivit född på den icke elektriska tiden.... och gärna då det var byteshandel istället. Man bytade till sig det man inte hade med sånt man inte behövde. Fast de hade ju klart också sina problem antar jag.

Jag är faktiskt lite förvånad med.... Jag inhandlade ju ett par "tantinnetofflor" på marknaden i Vrå. Eller det är mer som ett par vanliga tofflor med gummisula och 3 band över foten, så kanske inte SÅ tantiga ändå. Men jag har aldrig kunnat ha det minskta klack för då får jag så sat*ns ont när jag går (mina fötter är väl inte byggda för det) Här är det vanlig "toffelklack" och jag har fått både mindre ont i fötterna och bättre hållning! AV ETT PAR INNETOFFLOR :o Är detta möjligt???  **funderar**  kan huvudvärken bero på annorlunda hållning???? Nu fick jag mig en tankeställare......
Ja det tål att tänks på. Tack o lov att jag har min blogg!! Jag har försöt skriva dagbok för jag vet att jag mår bra av att få skriva av mig men det har aldrig funkat, skriver ett par dar sen tröttnar jag. Här känns det verkligen som om jag "pratar" med någon om alla mina tokiga tankar å så.

Ja apropå inget alls jag blev så fulli grin i går.... Satt och dekorerade en pärm jag gör till min vän i HBG men när den började bli klar satt jag och tittade på den....DET är inte min väns typ alls!!! Denna råkade bli i mjuka pastellfärger med massa krumelurer å så på. Hon är mer "svart" och hmm "rå". Nej får nog göra om den känns det som.

Till helgen kommer min söta MIa igen :) och Linus då, min privata "fixar allt" gubbe hahha. De ska gå med mamma och pappa på Vallarna. Linus mamma och pappa ska också med. Väldigt trevligt folk!! Man bara känner att man kan vara precis som man är i deras sällskap!!

Jag är ju lite rolig med.... Har redan börjat skriva ner vad vi ska ha med oss till småland.  Är ju inte i den situationen att man kan åka in till byn och köpa det man glömt precis.. Ungarna måste ha regnkläder och stövlar för vi SKA gå ut och leta kantareller!! Sen får jag inte glömma allt annat som är nödvändigt heller. hmm blir lååång lista.  Jag pappa och barnen var ute här hemmikring och kollade efter svamp och hittade nästan el liter. Inte mycket men mycket för att vara häromkring. Efter gudrun stormen har det mesta försvunnit. En kopp med blåbär blev det med.

Mina inlägg är nog rätt förvirrade men jag skriver liksom bara det som dyker upp i skallen, borde kanske kontroll läsa ibland haha, Ne då blir det bara upp styltat och så slutar det med att jag raderar alltihopa.

Nu är klockan snart 6 och jag har varit uppe ett bra tag. en LÖRDAG! Ska man inte ha sovmorgon då eller? FAst jag har ju aldrig vart riktigt riktigt  *skrattar för mig själv*  Ena tösen är uppe iaf. Ska väck sömntuta nr 2 när jag duschat. Vill helst få stå ensam där. Även om det är sällsynt.
 Nu ska jag kolla om Adept har svarat sen blir det frukost....


Kommentarer
Postat av: Mia

det kvittar vem som har sagt det. Jag saknar dig med min Favorit-moster! Nu ska jag göra några goda mackor. Sen fixade jag lite goda jordgubbar igår när jag jobbade, så det blir jordgubbar och grädde med, Gottgott!

2009-07-25 @ 11:10:35
URL: http://misiing.blogg.se/
Postat av: Christel

Vill du ha böcker att läsa så har jag massor med pocket som jag annars hade tänkt sälja på tradden. Men vill du ha dom så får du dom gärna. Har du möjlighet att komma ner och välja vilka du vill ha så hade det varit bäst. Du kan väl övertala brorsan att köra så får jag träffa han med för det var längesen nu.

2009-07-25 @ 13:49:35
Postat av: sara

Tack för att du tänkte om när det gäller pärmen.

Svart och rå ha ha, ja, det är väl jag. kram

2009-07-25 @ 21:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: