tesslan6

En ensamstående småbarnsmammas liv och funderingar. Ett sätt att få skriva av sig och kanske ha en chans att gå tillbaka och minnas en gång.....

Tid

Jag vill ha mer tid! Det känns som om jag inte gör ett dugg, ändå så rinner veckorna iväg. Snart är det augusti och skolan börjar och jag har inte riktigt hunnit med sommaren känns det som.
Jag saknar allt vad rutiner heter, måste både för min och barnens skull försöka få in iallafall lite fasta punkter.
Det är skönt att kunna låta bli att planera ett tag men jag är en sådan människa att ska det bli något gjort måste jag ha lite ordning på mina dagar.
Barnen skall ha ett kalas innan skola och dagis börjar, det måste också planeras.
Nog om det nu, blir bara deppig om jag fortsätter tänka på allt jag vill göra.

Mia och Linus har varit här ett par dagar nu och i förrgår tog de med töserna till badhuset. Barnen pratar inte om något annat nu.
-Mamma du där var en sån rund med varmt vatten och det nästan kokade, massor med bubblor var där. (Lovisa)
-mamma har du varit på badhuset nån gång, det borde du verkligen (Lina)
-Mamma vi åkte en lång "ruchelkana" med vatten i, man åkte ända upp på väggarna!!! (Lovisa)
-mamma jag lärde mig nästan simma!! Och doppa huvudet i vattnet! (Lina)
etc etc det låter så härligt att höra deras berättelser, de hade verkligen roligt.

Mia och Linus ska fortsätta till Linus bror på Öland idag. Sen skulle de åka vidare någon annanstans innan de kommer tillbaka hit. Sen är semestern slut.
De är verkligen 2 underbara människor!. Är fortfarande lite "överraskad"  över att 2 personer kan passa så bra ihop.

Min och barnens helg skall spenderas i "simmeldalen" igen. Jag och syrran skall ha myskväll på fredag och på lördag skall vi åka till vrå marknad och sen till ljushult för att grilla och plocka bär.
Där finns vinbär, krusbär och massor med blåbär.
Tänkte passa på att fylla på förådet så jag kan göra saft sen.
Sen skall vi hemmåt igen på söndag.

Jag vill planera så vi kan åka till mina goda vänner vecka 32 med. Då är de i sin sommarstruga i småland och där är såååååå underbart att vara!
Där finns en sjö att bada i och svamp i skogen. och det bästa av allt MASSOR med plats för barnen att leka på (utan att man behöver vara orolig).
Kanske kanske pappa vill köra oss *hoppas*

Nu är snart min "morgonstund" över, barnen börjar röra på sig och då blir det full fart direkt.
Kram alla mina vänner!!

Kommentarer
Postat av: sara

hej gumman. kan ta med er upp men hem får ni ta er själva. hade varit underbart. kram

2009-07-16 @ 09:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: